En häst kommer inte magiskt göra att du mår bra. Du kommer må lika dåligt ändå. Visst är det skönt med djuren när man mår dåligt och visst kan dom hjälpa en att må bättre men det är inte så att ångesten och depressionerna försvinner. Det kan till och med vara så att man inte orkar ta hand om djuren utan måste lägga det ansvaret på någon annan.
 
En häst kommer inte magiskt göra att du mår bra. Du kommer må lika dåligt ändå. Visst är det skönt med djuren när man mår dåligt och visst kan dom hjälpa en att må bättre men det är inte så att ångesten och depressionerna försvinner. Det kan till och med vara så att man inte orkar ta hand om djuren utan måste lägga det ansvaret på någon annan.
Det här kan jag skriva under på till 100%. Jag älskar mina djur och de bär mig genom mycket, om inte annat så tvingar de mig ur sängen när livet är som jobbigast MEN de har inte på de snart 19 år jag haft häst löst ett enda av mina depressionsproblem.
Snälla snälla TS se till att få hjälp på riktigt. En häst kommer inte lösa det där och depressioner försvinner alldeles för sällan helt magiskt. Tro mig när jag säger att det inte blir lättare att lösa depressionerna för att man släpat på dem i 30 år.
 
Det här kan jag skriva under på till 100%. Jag älskar mina djur och de bär mig genom mycket, om inte annat så tvingar de mig ur sängen när livet är som jobbigast MEN de har inte på de snart 19 år jag haft häst löst ett enda av mina depressionsproblem.
Snälla snälla TS se till att få hjälp på riktigt. En häst kommer inte lösa det där och depressioner försvinner alldeles för sällan helt magiskt. Tro mig när jag säger att det inte blir lättare att lösa depressionerna för att man släpat på dem i 30 år.
Precis så är det. Jag har hästarna att tacka för mycket men problemen är inte lösta för det. Dom underlättar en del men man ska inte tro att det löser något.
 
En häst kommer inte magiskt göra att du mår bra. Du kommer må lika dåligt ändå. Visst är det skönt med djuren när man mår dåligt och visst kan dom hjälpa en att må bättre men det är inte så att ångesten och depressionerna försvinner. Det kan till och med vara så att man inte orkar ta hand om djuren utan måste lägga det ansvaret på någon annan.
Fast så är det inte för alla, egen häst tog faktiskt bort många av mina problem, helt och hållet, mina snudd på livsavgörande problem. Så egen häst för mig var faktiskt hyfsat "magisk" på det sättet. Klart det inte hände på en natt dock men ändå. Därför är det otroligt viktigt för mig att ha dom i livet. Man kan dock inte veta det i förväg hur hästlivet kommer påverka en.

Depressioner dock löser dom inte utan hjälper mest, depressioner kan man nog tyvärr inte räkna med att bli av med övht i värsta fall och något man bara måste lära sig att leva med.
 
Fast så är det inte för alla, egen häst tog faktiskt bort många av mina problem, helt och hållet, mina snudd på livsavgörande problem. Så egen häst för mig var faktiskt hyfsat "magisk" på det sättet. Klart det inte hände på en natt dock men ändå. Därför är det otroligt viktigt för mig att ha dom i livet. Man kan dock inte veta det i förväg hur hästlivet kommer påverka en.

Depressioner dock löser dom inte utan hjälper mest, depressioner kan man nog tyvärr inte räkna med att bli av med övht i värsta fall och något man bara måste lära sig att leva med.
Klart man kan bli "frisk" från en depression så man inte är deprimerad längre. Sedan är det inte alla som blir friska, och många blir lätt deprimerade igen, men att säga att man måste lära sig leva med det och kommer vara deprimerad resten av livet är bara felaktigt.
 
Hej, jag är 13 år och vill ha en egen häst. Går nu på Hamre ridskola och har gått på Rocklunda. Jag har även haft 2 medryttarhästar. Har ridit i 3 ÅR. Vi är inte en rik familj, eller alltså pappa har mer pengar än mamma, men jag bor med mamma. Ingen av dem vill skaffa häst. Jag har drömt om en häst jättelänge nu. Jag vill inte ha kommentarer om att jag inte är redo osv. OCH JAG ÄR MEDVETEN OM ATT DET ÄR MYCKET JOBB!!!!!!! MEN ÄNDÅ!!! Har blivit deprimerad för att jag inte får en häst. Igår grät jag från kl 3 till kl 9. 😭Jag VET att det är dyrt och mycket jobb med en häst men jag orkar inte höra det längre. Så fort jag postar på Instagram att jag vill ha en egen häst, så är det alltid någon som kommenterar typ: Åh det är så mycket jobb...
Jag är trött på att höra det! Jag hatar att rida i grupp då jag får ångest och panikattacker. Hatar även hästtjejer som är kaxiga. Känner mig inte hemma på ridskola. Jag vill ha en egen häst. Som bara JAG rider.
Du får nog försöka hitta ett sätt att hantera de där jobbiga känslorna :)
Om fem år är du myndig och hunnit få både mer erfarenhet och kan själv bekosta hästeriet. Fem år låter som lång tid men det går rysligt fort!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 797
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Hej! I början av det här året fick jag ta bort min gamla ponny som jag haft i 13 år, sedan jag var 14. Redan efter en vecka var jag...
Svar
10
· Visningar
1 433
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej alla! Jag började rida någongång runt 2018 och red fram tills maj 2021. Var otroligt aktiv i stallet och gick flera hästkurser...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: warg
·
Hästmänniskan Har inte skrivit här inne på hästforum på några år sedan jag sålde min häst men nu måste jag bara skriva av mig. Jag har som sagt inte...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 091
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp