Häst och hund

P

ponny500

Jaha och nu gör jag ännu en till tråd :angel:
Jag undrar hur ni som har hundar och JOBBAR med dom (alltså tränar dom och kanske tom tävlar med dom) hinner med både häst OCH hund???



///// Frågvisa Jag :o
 
Sv: Häst och hund

Jag har två hästar (två 3åringar)och en labrador på 4år. Den ena 3 åringen tävlar jag i halter (visning vid hand, quarter) och trimmar samtidigt igång för att kunna tävla uppsuttet i sommar, den andra 3 åringen håller jag på att köra in. Labradoren cykeltränas 2dagar i veckan, långpromenader på ca 1 1/2 -2 timmar/dag. Och under jaktsäsong jagar vi ca 2 gånger veckan brukar ta ca 3timmar /tillfälle. Förut var jag mkt på brukshundsklubben och tävlade i jaktprov och viltspår. Men nu räcker inte tiden till längre då vi dessutom har köpt en egen gård som vi renoverar.

Jag har inga problem med att somna på kvällen:smirk:
 

Liknande trådar

Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
6
· Visningar
914
Senast: Ajda
·
L
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
7 476
Senast: Fetaost
·
Hundavel & Ras Jag hade tänkt starta en tråd för oss med chinese crested för längesen men tvekade lite om det är någon idé eller om det blir en helt...
Svar
0
· Visningar
205
Senast: Lillefrun
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
2 972
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp