Häst och ryttare jagade av björn

Sv: Häst och ryttare jagade av björn

Usch så obehagligt. Jag som har björnfrossa och allt... Tur man just nu bor där det inte finns björn :angel:
 
Sv: Häst och ryttare jagade av björn

Fy vad obehagligt! :crazy: Tur att det gick så pass bra som det gjorde!
 
Sv: Häst och ryttare jagade av björn

men usch, så läskigt :eek::eek:
tur att det gick bra ändå!
 
Sv: Häst och ryttare jagade av björn

Dom är nog lite morgonsura nu, björnarna...kan inte vara lätt att vakna och upptäcka att skafferiet inte riktigt är påfyllt än. Nu tror jag mest att hästen och björnen råkade komma nära för att man inte gett tillräckligt med ljud ifrån sig och att björnen gick in i försvar men såg säkert en möjlighet till lite frukost...Otäckt, helt klart, men sånt händer inte så ofta. Bästa är om man kan vara minst två som rider ut tillsammans, mänskligt tjatter brukar hålla djuren borta ;)

Jag bor väldigt nära Ångermanälven och de flesta björnarna håller sig lite mer västerut men visst, dom finns här med och jag tycker det är lite läckert.
 
Sv: Häst och ryttare jagade av björn

Men huh vilken mardröm! Just björnar är ju jätteläskiga :eek:
 
Sv: Häst och ryttare jagade av björn

Usch, skönt att det inte finns björn där jag har hästen. Jag är inte så säker på att min häst skulle orka galoppera tillräckligt fort i en kilometer med mig på ryggen... fast med en björn i hasorna får man nog extraordinära krafter.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Ridsports gästkrönikör Helena Torstensson gillar de hästar som SWB-uppfödarna producerar – men tycker att ryttarna behöver utvecklas och...
Svar
11
· Visningar
1 091
Senast: tuaphua
·
  • Artikel
Hästnyheter När en kvinna var ute och red blev hennes häst skrämd av en lastbil som körde upp nära ekipaget i hög fart. Kvinnan har anmält händelsen...
Svar
0
· Visningar
358
Senast: Gunnar
·
Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
1 741
  • Artikel
Hästnyheter ”Dykande hästar – galna sporten som Trump försökte återuppliva” är rubriken på en otrolig historia om kvinnan som räddade den sista...
Svar
0
· Visningar
689
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp