Häst på Gekås!

Solis_

Trådstartare
Ska snart till Gekås och köpa massa nytt till min kommande häst.
VAD är bra grejer att köpa för häst och ryttare där? Vill ju gärna få med så mycket som möjligt så jag slipper beställa/köra till massa andra butiker!☺️
Tänker mest på hur mycket prisskillnad det egentligen är, är det mycket billigare på Gekås eller tror man bara det för att ”Gekås är billigt”🥲
 
Tycker nog Börjes i Tingsryd är billigare på det mesta. Hästshopen vid GeKås är helt fristående och livnär sig på GeKås rykte om att vara billiga, fast deras priser gärna ligger i linje med random hästshop runt om i landet.
 
Ska snart till Gekås och köpa massa nytt till min kommande häst.
VAD är bra grejer att köpa för häst och ryttare där? Vill ju gärna få med så mycket som möjligt så jag slipper beställa/köra till massa andra butiker!☺️
Tänker mest på hur mycket prisskillnad det egentligen är, är det mycket billigare på Gekås eller tror man bara det för att ”Gekås är billigt”🥲
Det finns bra täcken om man tittar noga och vet lite om vad som passar sin häst.
Tillskott är billigt.

Annars är det mest att se till att söka lite på nätet samtidigt när man är där tycker jag för att se om det är billigare eller inte
 
Behövs benskydd brukar de kunna ha det till bra pris. I täckesväg har de ex horseware amigo, men det är sällan billigare än webbshopparna. Typ glansspray och schampo brukar det finnas bra utbud av. Foderhinkar och liknande brukar jag ofta få med mig därifrån ☺️
 
@Pegasus63 varför svarar du på saker du inte har koll på?

Ridsportbutiken utanför Gekås har inte funnits på många år nu.

Gekås har egen ridsportavdelning inne i varuhuset och har haft i flera år.

Den var där i alla fall för två år sedan senast jag körde pallegods till GeKå, fast mycket kan ändras på de 2 åren då jag senast körde förbi Ullared...
 
Den var där i alla fall för två år sedan senast jag körde pallegods till GeKå, fast mycket kan ändras på de 2 åren då jag senast körde förbi Ullared...
Men hästavdelningen inne på GeKås har ju funnits i minst tio år? Så om det ligger en utanför är det väl rätt irrelevant eftersom det inte var frågan?

Ridkläder är det som är mest prisvärt tycker jag. Grimmor, tillskott och småplock kan en också hitta bra. Täcken om en inte vill ha märkes för de har i princip samma pris som webbsidorna.
 
Ska snart till Gekås och köpa massa nytt till min kommande häst.
VAD är bra grejer att köpa för häst och ryttare där? Vill ju gärna få med så mycket som möjligt så jag slipper beställa/köra till massa andra butiker!☺️
Tänker mest på hur mycket prisskillnad det egentligen är, är det mycket billigare på Gekås eller tror man bara det för att ”Gekås är billigt”🥲
Fundera på vad du behöver till din kommande häst innan besöket, då kan du ju kolla runt på andra butikers (t.ex. Börjes, Hööks, Horze m.fl) webbsidor för att få lite koll på vad priser brukar ligga på.

Då har du bättre koll på vad som är prisvärt när du är inne på Gekås, samt det blir inte lika lätt impulsköp.
Har du Facebook finns det en grupp Gekås Ullared hästgrejer.

Rent allmänt kring Gekås kan de vara prisvärt men på en del produkter ligger det i nivå med andra butiker som riktar in sig på lågpris.
 
Flugspray brukar vara billigt, om de börjat sälja det. Tänker på den där giftiga men effektiva, minns inte namnet nu.

Annars tycker jag mest att det varit skräp när jag varit där. Men gissar att det är som på övriga gekås, utbudet varierar..
 
Hästavdelningen inne på Gekås måste ju funnits i minst 20 år? Jag håller med om att utbudet varierar men har haft tur ibland och köpt märkeskläder billigt. Till min förra häst köpte jag deras täcken och var alltid nöjd med passform och kvaliteten.
 
Jag tycker ridkläderna är helt ok, speciellt om man ska köpa typ vinterkläder (jag har en ridoverall från Gekås som jag levt i under vintern).

Annars tycker jag det mesta ligger på ungefär samma pris som Börjes. Schabrak finns det i massor men de är sorgligt nog inte av en form som passar min ridhäst och shettisen har redan alldeles för många :p Billiga grimmor med.
 
Annars tycker jag det mesta ligger på ungefär samma pris som Börjes.
Håller inte med, tycker Börjes tyvärr höjt priserna en hel del, iaf på tillskott och linement, pälsglans etc. Trikem arnica gel t ex kan man hitta till samma pris som Börjes 129:-/1 l på ett flertal andra butiker (både ridsportbutiker o t ex Apotea o dyl), det kostar 79,95:- på Gekås. Det är 40% skillnad! Biofarmabs Loppfrö 5 kg hink kostar 669:- på Börjes, finns billigare i flertalet ridsportbutiker och kostade iaf i mitten av november 369:- på Gekås.
 
Senast ändrad:
När jag var där i höstas köpte jag jag två täcken med fast hals på 300g och ett ofodrat. Kostade 399kr/styck :D det var det perfekta komplementet till hästens täckesgarderob. Överlag tyckte jag att täckesutbudet var bra med olika märken och fyllningar.

De hade också ett stort utbud av träns, men kollade aldrig på kvalitet, storlekar eller pris då jag inte var i behov av ett till träns.

Det var bra pris på benskydd och boots men kanske inte världens största utbud sett till färger och storlekar.

Jag tyckte utbudet av pälsglans och lädervård var bra.

Det enda tråkiga med Gekås är att utbudet varierar kraftigt och man ska ha en del tur när man är där.
 
Hästgodis! Hööks tar runt 70 kr/kg medans Gekås tar ca 70 kr för 3 kg. Väldigt prisvärt enligt mig :)

Jag tycker även det har bra pris på kläder och ytterkläder. Köpte t.ex en vinterridjacka från Jacson på Gekås betydligt billigare än vad de säljs för på nätet.

Sen har de billiga grimmor, reflexer, pälsglans/flugspray osv. Jag var där för någon vecka sedan och de har redan börjat sälja flugspray.
 
Väcker tråden inför sommarens eventuella besök. Någon som har varit där nyligen och kan tipsa om sådant som är värt att kolla efter?
Tänker främst på förbrukningsvaror typ lädervård, pälsglans osv men även om de har horseware-täcken eller ridkläder från annat än deras egna märke just nu? Benskydd? Snygga schabrak?
 
Väcker tråden inför sommarens eventuella besök. Någon som har varit där nyligen och kan tipsa om sådant som är värt att kolla efter?
Tänker främst på förbrukningsvaror typ lädervård, pälsglans osv men även om de har horseware-täcken eller ridkläder från annat än deras egna märke just nu? Benskydd? Snygga schabrak?
Jag blev sjukt besviken sist vi va där. Om man är ute efter lite sådär "vanliga billiga hästsaker" eller flugspray/hästmat eller liknande- så absolut. Dom säljer ES schabrack, men dom är ju dyrare där än man passar på när ES har rea (tex). Fanns inte riktigt någonting som jag kände jag behövde och tyckte väl ärlig talat avdelningen är lite väl liten? :angel: Jag hade nog för höga förväntningar, plus jag dock oftast vill ha saker i lite bättre kvalite, så för min del känns det bättre att åka till Svensk Ridsport när dom har rea och passa på att fynda. Hittade i Vintras en Kingsland Dunjacka dom hade på 50%. Sen tycker jag även Börjes har bättre utbud till bra priser, vilket är bredvid Svensk ridsport 😉 Nä, jag är inte impad över Gekås hästavdelning alls.
 
Jag blev sjukt besviken sist vi va där. Om man är ute efter lite sådär "vanliga billiga hästsaker" eller flugspray/hästmat eller liknande- så absolut. Dom säljer ES schabrack, men dom är ju dyrare där än man passar på när ES har rea (tex). Fanns inte riktigt någonting som jag kände jag behövde och tyckte väl ärlig talat avdelningen är lite väl liten? :angel: Jag hade nog för höga förväntningar, plus jag dock oftast vill ha saker i lite bättre kvalite, så för min del känns det bättre att åka till Svensk Ridsport när dom har rea och passa på att fynda. Hittade i Vintras en Kingsland Dunjacka dom hade på 50%. Sen tycker jag även Börjes har bättre utbud till bra priser, vilket är bredvid Svensk ridsport 😉 Nä, jag är inte impad över Gekås hästavdelning alls.
Det är väl PS grejer dom har och inte ES? Jag har bara sett bilder på PS.
 

Liknande trådar

Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
6
· Visningar
918
Senast: Ajda
·
Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 491
Senast: Guldaskig
·
Hästhantering Hej, jag har en haflinger valack på tre år! Han har börjat explodera mer och mer de senaste ca 6 månaderna (innan var det inte alls...
Svar
8
· Visningar
1 415
Senast: sorbifolia
·
L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 510

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp