Häst själv i hage

Ärtan

Trådstartare
Hej!
Har min häst står själv i hage men med andra hästar bredvid i andra hagar som går bra. Men nu ska hästen i hagen bredvid på tillridning och de vill helst inte låta min häst få gå i dens hage under tiden. Vilket isf gör att min häst inte får ngn häst bredvid sig utan har hästar på längre avstånd..räcker det eller blir det för dåligt? Hade jag fått bestämma hade jag flyttat min häst till dens hage då de är flockdjur trots allt...finns det regler på hur långt ifrån hästar (andra sällskap) får stå?
 
Blir hästen orolig av att inte ha annan häst i hagen bredvid? Annars är det väl bara för en kort period och det kan väl funka även om jag personligen tycker de ska ha minst en kompis om det är möjligt..
 
Varför går hästarna i varsin hage?
Behov av olika mängd foder
Bråkar
Skadad och ska inte leka (lät iofs inte som det här)
Täckesätare och den andra behöver flugtäcke
m.m.
Ja jag tycker hästar ska gå ihop men ibland funkar det bara inte. Jag har haft en häst som efter ett tag med sin nya kompis vägrade gå ut i hagen trots att det inte var något bråk. När jag delade hagen så var hon urnöjd (detta var temporärt tills nya arrangemang kunde fixas). Nuvarande två går i varsin hage pga fångrehablilitering hos den ena.
 
Då de hade så när jag flytta till det uthyrnings stallet pga skaderisken då det byts ut hästar där då och då.
 
Blir hästen orolig av att inte ha annan häst i hagen bredvid? Annars är det väl bara för en kort period och det kan väl funka även om jag personligen tycker de ska ha minst en kompis om det är möjligt..

Det är en social häst jag äger som kan bli orolig när de tagit in den hästen för att göra nånting med så därför tror jag risken finns att hon kan reagera när han försvinner.får se hur hon reagerar när han åker..annars ska jag se till att hon får byta hage.
 

Liknande trådar

Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
814
Senast: Roheryn
·
Svar
0
· Visningar
560
Senast: Lexa
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 284
Hästvård Jag undrar hur ni löst betet för när det funnits en häst i flocken som inte kan äta så stora mängder gräs som de andra? Har den fått...
Svar
8
· Visningar
968
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp