Häst skadad när transport blev påkörd

Står det någonstans att föraren inte sett sig för?
Konstigt att smita från platsen om det är ägaren till hästens fel.

Föraren gjorde en felbedömning baserat på blinkers. Det kan hända de flesta. Men det innebär inte att den andra bilen är vållande. Den andra föraren lämnade platsen med bärgaren, troligen inte en medveten smitning.

Jag skrev dessutom att man ska vara försiktig, inte att släpföraren inte såg sig för. Det gjorde hon uppenbarligen.
 
Föraren gjorde en felbedömning baserat på blinkers. Det kan hända de flesta. Men det innebär inte att den andra bilen är vållande. Den andra föraren lämnade platsen med bärgaren, troligen inte en medveten smitning.

Jag skrev dessutom att man ska vara försiktig, inte att släpföraren inte såg sig för. Det gjorde hon uppenbarligen.
Känns ju inte som en medveten smitning direkt.
 
Jag kan inte läsa artikeln. Men jag förstår inte. En hästtransport blir påkörd av en annan bil. Den andra bilen får bärgas från platsen, men ska enligt hästtransportföraren ha smitit? Eller?
 
Jag kan inte läsa artikeln. Men jag förstår inte. En hästtransport blir påkörd av en annan bil. Den andra bilen får bärgas från platsen, men ska enligt hästtransportföraren ha smitit? Eller?

De har inte bytt uppgifter (eller väntat på polisen) och därför gjorde släpföraren en anmälan om smitning.
 
Ja, men då kanske man inte ska anmäla nån för smitning sen. Att skylla sina misstag på chock men ta förgivet att den andra inte var chockad och smet medvetet är rätt fult tycker jag.
Det är möjligt att det inte har att göra med att de tror att den andra smet medvetet utan kan vara någonting som behövs "på pappret". Det kan ju vara så att det krävs en polisanmälan för att polisen ska vilja hjälpa till att hitta människan och kunna få ut uppgifterna från bärgaren eller för att det egna försäkringsbolaget ska ersätta skadorna.
 
Det är möjligt att det inte har att göra med att de tror att den andra smet medvetet utan kan vara någonting som behövs "på pappret". Det kan ju vara så att det krävs en polisanmälan för att polisen ska vilja hjälpa till att hitta människan och kunna få ut uppgifterna från bärgaren eller för att det egna försäkringsbolaget ska ersätta skadorna.

Så kan det absolut vara.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Hästar rymde ut på E4:an mellan Jättendal och Gnarp. En av dem blev påkörda av en lastbil och dog sedan av sina skador, det rapporterar...
Svar
0
· Visningar
223
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En häst skadades så illa när den blev påkörd efter att ha rymt ut från sin hage att den fick avlivas i helgen.
Svar
0
· Visningar
426
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En häst blev påkörd av en lastbil under tisdagseftermiddagen på E4:an mellan Jättendal och Gnarp.
Svar
0
· Visningar
219
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Under fredagsmorgonen rymde två hästar från en hästgård söder om Stockholm. Nu rapporterar P4 Stockholm att en av dem har blivit påkörd...
Svar
0
· Visningar
244
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sommarföräldrar 2024
  • Gårdar förr
  • Vinterföräldrar 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp