Häst slitit av sig skon

Tror egentligen inte största problemet är att skon satt o tryckte..
Tänker mig att det är värre att hon dragit till skon på ett sånt sätt helt själv och därefter är varm och svullen över kota och även uppåt.. även varm i hoven.
Hovslagaren var här o slog på skon idag.. ingen hovböld iallafall. Vet kommer på måndag.
Hon är inte halt men fortfarande varm o svullen. Hon har faktiskt fått stå inne två dagar då vi inte vågat ha ut henne i leran, endast promenerat med henne.
Trots att hon inte är halt vågar vi absolut inte rida eller trava/galoppera, rädd att det är en senskada.
Tack för era tips!!
 
Tror egentligen inte största problemet är att skon satt o tryckte..
Tänker mig att det är värre att hon dragit till skon på ett sånt sätt helt själv och därefter är varm och svullen över kota och även uppåt.. även varm i hoven.
Hovslagaren var här o slog på skon idag.. ingen hovböld iallafall. Vet kommer på måndag.
Hon är inte halt men fortfarande varm o svullen. Hon har faktiskt fått stå inne två dagar då vi inte vågat ha ut henne i leran, endast promenerat med henne.
Trots att hon inte är halt vågar vi absolut inte rida eller trava/galoppera, rädd att det är en senskada.
Tack för era tips!!
Det är ju bra att kolla, de kan ju få senskador om man har otur när de sliter av en sko. Eller så har den vrickat sig.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 490
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 901
Senast: Stereo
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
20 220
Hästvård Hej buke! Först och främst, innan någon hinner bli upprörd; vi har självklart haft ut veterinär redan! En av mina hästar, en 18-årig...
Svar
3
· Visningar
1 584
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp