Häst som är känslig för bett

Tänkte också direkt på Rambo sweet itch hoody. Halsen går ju att sprätta bort i värsta fall.
Jo, fast det ser ut att vara rätt bra utrymme för fä'na att krypa emellan. Förra året blev hon biten flera gånger under täcket (hade ett Rambo Protector). 😔
 
Jo, fast det ser ut att vara rätt bra utrymme för fä'na att krypa emellan. Förra året blev hon biten flera gånger under täcket (hade ett Rambo Protector). 😔

Då är ditt enda alternativ t ex Boetts eksemtäcke. Dvs heltäckande.

Dock skyddar Ramobos sweet itch överlägset bättre än "vanliga" flugtäcken. Men räcker det inte, då är det Boett/kopior av boett (jag rek dock Boett I sådana fall, man har igen pengarna I längden kan jag säga, efter att ha haft två eksemhästar)
 

Liknande trådar

F
Hästhantering Ja, ibland undrar man... Jag har en söt liten korsningsponny i "medelåldern" som blev inriden för sådär tre år (jodå!) sedan. Vi red...
Svar
7
· Visningar
1 935
Senast: vanimelde
·
Hästvård Nu behöver jag lite råd från er på buke. Vad tror ni om detta? En morgon när jag kom hem från jobbet och skulle släppa ut hästarna...
Svar
4
· Visningar
1 968
Senast: Lindsen
·
Hästvård Min häst har lite halvtaskigt läkekött som gör att ruvan på ett sår sitter kvar rätt länge och när den väl lossnar så lämnar den efter...
Svar
13
· Visningar
3 150
Senast: jemeni
·
M
Hästvård Min häst kom in igår med en grimma hängandes över halsen, hela nosremmen var borta, den var avslitet så det såg ut som om det aldrig...
Svar
2
· Visningar
829
Senast: Miqubie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att rensa i kalendern
  • Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp