Häst som bits, hur löser man problemet?

Sv: Häst som bits, hur löser man problemet?

Om din kille känner sig obekväm med att slå Fabbe så kanske han känner sig mer bekväm att vina till med ett spö i luften, slå det i marken eller på något annat än hästen så det snärtar till obehagligt. Eller gallskrika rakt ut och hoppa upp och ned och vifta med armarna?
Nu tycker väl jag inte att ovanstående lösningar är de bästa då vissa hästar kan bli ännu mer aggressiva om aggressionen bottnar i ren osäkerhet men Fabbe verkar vara en tuff häst med hovarna på jorden så jag tror han bara skulle se de ovanstående sakerna som något obehagliga och kanske avstå från att framkalla dem.
Annars kan du ju som någon skrev be honom läsa en hästbok eller snarare bara något lättfattligt stycke om hästens beteende så han förstår hur de fungerar. Det verkar som han vill vara så mycket vän med hästen så allt blir fel men du kan ju be honom observera din och Fabbes relation som är mycket bättre än deras, trots att du tillrättavisat honom - det säger ju allt.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 279
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 101
Senast: Ridinglady
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 108
Senast: Acto
·
Hundhälsa Hej! Jag har en hanhund på ungefär 1,5 år. Han är min första hund, så jag skulle behöva lite hjälp på traven. Han ska nu börja på...
Svar
10
· Visningar
1 183
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp