Häst som börjat stegra i ridningen..

Men ska inte hästen besiktas osv ? Dvs ingen spekulant efter provridning betalar och åker iväg med hästen och köpet är klart direkt ?
Ja det ska han väl? Men om man tänker så att spekulant 1 säger att hon vill köpa så är det väl halvonödigt att nr 2-4 kommer? Eller ska man säga "välkommen att prova men hästen är sannolikt redan såld"?
 
Och nu har vi en köpare! :) gick riktigt bra för dagens spekulant och hon gillade verkligen hästen. Pratsam, trevlig och framförallt kunnig person med vana av lite känsligare/knepigare hästar. Magkänslan säger att det här är rätt person och jag tror att hästen får det bra hos henne. Bara smådetaljer kvar att fixa och sen borde jag äga en häst mindre.

Skönt att vara så långt nu, nu ska vi tro att allt annat går vägen och så. Är mer stressad/nervös över att själv börja leta häst igen så småningom!
 
@mollyphlox se där tålamodet betalade sig. Det låter ju toppenbra verkligen och skönt att du kan känna att han kommer till rätt person. Hoppas du hittar en ny bra häst såsmåningom som du verkligen kan ha kul med i ridningen framöver. Har varit intressant att följa hur du har gjort med den här hästen här!
 
Nu har vi fyra st som har hört av sig och vill provrida, en imorgon, en på fredag, en på lördag och en på söndag. Så det borde väl kunna hittas en köpare där skulle man tro.

Här har jag och tränaren lite olika åsikter dock hur man ska göra.. Jag vill ju helst att alla som hört av sig ska få komma och provrida innan vi bestämmer något, medan tränaren är mer inne på linjen att se till att få hästen såld till den som först hinner prova och säga att de köper. Finns för- och nackdelar med bägge varianterna förstås. Vad tycker ni är vettigast att göra?
När jag har haft häst till salu har jag talat om att det finns fler inbokade provridningar och att jag kommer att sälja om de verkar ok och om de bestämmer sig. Jag talar också om för dem som kommer att jag har fler som ska komma och att jag inte håller den om någon annan bestämmer sig före de gör det. Så vill de ha hästen får de bestämma sig och betala handpenning. De flesta vill ju fundera lite och kanske komma tillbaka, det är helt ok men risken finns då att någon annan hinner bestämma sig. That´s life. Kör med öppna kort hur det ligger till.
 
@mollyphlox se där tålamodet betalade sig. Det låter ju toppenbra verkligen och skönt att du kan känna att han kommer till rätt person. Hoppas du hittar en ny bra häst såsmåningom som du verkligen kan ha kul med i ridningen framöver. Har varit intressant att följa hur du har gjort med den här hästen här!
Tack ska du ha! :) det har varit en intressant tid och mycket lärorik. Ibland undrar jag hur det kunde ha gått för mej och den här hästen om jag hade förstått att göra annorlunda från början. Men tror ändå jag hade kommit fram till att han inte riktigt är rätt häst för mej. Har tipsat vänner och bekanta att jag börjat leta häst igen, men har inte bråttom att köpa nån ny. Letar i lugn och ro. Nuvarande hästen är ju kvar ännu, troligtvis fixar vi det som behöver göras den här veckan.
 
Nu är hästen såld och framme i sitt nya hem. Det gick smidigt och jag har fått bilder av köparen och hästen ser ut att ha det bra! Jag tror han kommer att få det bra, har tänkt hålla kontakten med köparen och lovat att hon får höra av sig om det är något hon undrar över. Det löste sig på bästa sätt för alla parter, tack alla som följt med tråden! :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 712
Senast: co-SMAD4
·
Ridning Min medryttarhäst är världens snällaste, tryggaste och lugnaste pojke, för någon vecka sedan red vi förbi ett garage där någon plötsligt...
Svar
6
· Visningar
1 841
Senast: SkorpSmulan
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 828
Senast: Solstig
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 070
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp