Häst som får ont i kroppen av vila, tips?

Min väninna kör mycket med biolight på sin häst för att hålla igång muskulaturen och få hästen avslappnat. (en häst med mycket och lång skadehistorik)

Tänkte det kunde vara ett komplement till massagen. Hoppas hoven blir bättre snart.
 
Jag fick en helt värdelös nackmassagekudde med vibrator inbyggt i ett julklappsspel, så jag använder den istället på hästens ömma muskler med liniment då och då. Han älskar det, tripparen no 1 i stallgången står stilla och gäspar och har sig.
 
Magnesium.
Sen är frågan om ni inte kan skapa ett bättre stöd för hoven så han kan röra sig trots skadan?
Det finns även lugnande man kan ge oralt för att hjälpa hästen.
 
Tack för tips! Ska kika och se om någon i närheten hyr ut biolight! Massagekudden lät ju toppen, har faktiskt en sådan hemma :idea: Kan spikmatta vara något tror ni, någon som testat?
Han äter magnesium redan, nu är stödet bättre på hoven så han kan börja röra sig i hagen åtminstone. Väldigt glad häst som kunnat gå ut i gräshage med kompis :love:
28968
 
Tack för tips! Ska kika och se om någon i närheten hyr ut biolight! Massagekudden lät ju toppen, har faktiskt en sådan hemma :idea: Kan spikmatta vara något tror ni, någon som testat?
Han äter magnesium redan, nu är stödet bättre på hoven så han kan börja röra sig i hagen åtminstone. Väldigt glad häst som kunnat gå ut i gräshage med kompis :love:Visa bifogad fil 28968

Härligt att hoven blivit bättre!

Jag har spikmatta till mig häst också (:angel:). Använder två stycken som jag lägger över rygg och länd, typ. Sen ett tjockt täcke eller liknande på som tyngd.

Tycker att värmefilten ger mer "effekt" (häst som står med huvudet lååågt, avslappnad, gäspar) än spikmattorna faktiskt. Kanske behövs mer tyngd för att de ska bli bra, jag vet inte.
 
Tack för tips! Ska kika och se om någon i närheten hyr ut biolight! Massagekudden lät ju toppen, har faktiskt en sådan hemma :idea: Kan spikmatta vara något tror ni, någon som testat?
Han äter magnesium redan, nu är stödet bättre på hoven så han kan börja röra sig i hagen åtminstone. Väldigt glad häst som kunnat gå ut i gräshage med kompis :love:Visa bifogad fil 28968
Har ni möjlighet och sätta upp såna där gris värmelampor, Så kan han stå en stund under värmen så musklerna blir varma.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 131
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 133
Ridning Hej! Måste först av allt skriva så att ingen påpekar det: Hästen är GRUNDLIGT genom kollad i hela kroppen, röntgen för ett år sedan osv...
Svar
5
· Visningar
1 087
Senast: Fiorano
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
2 836
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp