Häst som fick panik under transport avlivades

Fy vad hemskt, inte egentligen några detaljer där av vad som hände men man får väl anta att det inte gick att tillkalla veterinär snabbt nog för lugnande medel eller att det gick att ges i den panikartade situationen. Det står ju beslutet togs med veterinär men betyder kanske inte att veterinär var på plats heller. Riktigt hemskt att behöva ta sånt beslut mitt på vägen.
 
Fy vad hemskt, inte egentligen några detaljer där av vad som hände men man får väl anta att det inte gick att tillkalla veterinär snabbt nog för lugnande medel eller att det gick att ges i den panikartade situationen. Det står ju beslutet togs med veterinär men betyder kanske inte att veterinär var på plats heller. Riktigt hemskt att behöva ta sånt beslut mitt på vägen.
Den kan ju ha hunnit skada sig illa också i paniken. Väldigt hemskt :(
 
Fy vad hemskt, inte egentligen några detaljer där av vad som hände men man får väl anta att det inte gick att tillkalla veterinär snabbt nog för lugnande medel eller att det gick att ges i den panikartade situationen. Det står ju beslutet togs med veterinär men betyder kanske inte att veterinär var på plats heller. Riktigt hemskt att behöva ta sånt beslut mitt på vägen.
Kom över bommen, slog runt och hamnade fast i sadelkammaren, läste jag i en dansk kommentar. Stod att den var så panikslagen att lugnande inte bet, och att brandkår inte kunde göra tillräckligt i den situationen. Så veterinär bedömde att det inte gick att få loss den på ett säkert sätt innan den gjorde illa sig själv än värre. Förstår att man behövde fatta beslutet, men så fruktansvärt. :cry:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Det var under torsdagseftermiddagen som olyckan inträffade, som slutade med att en häst fick avlivas.
Svar
0
· Visningar
97
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Lidköpings Ridklubb arrangerade under söndagen sin årliga julshow, där ridskoleekipage visade upp sig för publiken. När publiken...
Svar
0
· Visningar
401
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En häst skadades så illa när den blev påkörd efter att ha rymt ut från sin hage att den fick avlivas i helgen.
Svar
0
· Visningar
444
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Under en veckas tid förvärrades den halta, 18-åriga hästens hälta. När hästägaren ville avliva av både ekonomiska skäl såväl som för att...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
10 931
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp