Häst som hoppar med svansen rätt upp

TheRedLightning

Trådstartare
Jag har sett några videoklipp på hästar som hoppar och precis i hoppet skickar de svansen rakt upp, så den står rätt upp ovanför rumpan.
Jag funderade på varför de gjorde det. Finns det någon förklaring till varför vissa gör det?
Är det normalt, bra, dåligt?
 
Jag har sett några videoklipp på hästar som hoppar och precis i hoppet skickar de svansen rakt upp, så den står rätt upp ovanför rumpan.
Jag funderade på varför de gjorde det. Finns det någon förklaring till varför vissa gör det?
Är det normalt, bra, dåligt?
Man brukar säga att det är bra hopphästar som gör så. Hänger ofta i hop med att de "öppnar upp" bra i bak.
 
Man brukar säga att det är bra hopphästar som gör så. Hänger ofta i hop med att de "öppnar upp" bra i bak.
Ah, är det så?
Själv va ja lite inne på spåret att de kanske va irriterad för något eller något annat, typ unghäst som inte har koll på kroppen. 🙈
Är inte jättemånga hästar jag sett skicka upp svansen på så tidigare.
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 331
Senast: zarmino
·
Dressyr Ja alltså, det här är tyvärr ”som vanligt”. Han började med det här på förra stället och 80 % av alla pass kastar han sig minst två...
Svar
19
· Visningar
598
Senast: tuaphua
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 989
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 147
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp