Häst som inte vill fatta vänster galopp/unviker att stödja på vänster bak

Jag baserar det på dom väldigt många hästar jag sätt förändra sig med en duktig ryttare som kan rätta till hästen och få hästen att jobba rätt. I dom flesta fall är det så att hästen faktiskt är beroende av att ryttaren har koll på sin kropp och vet vad den gör och ger för hjälper.

Har inte skrivit någonstans att man inte ska kolla upp en häst som inte vill. Bara att man inte jämt måste tro det värsta hela tiden. Har hästen bara en ryttare som rider den så är sannolikheten stor att hästen får en sämre sida om inte ryttaren har bra koll på sig själv och sin ridning.

Och sjävklart får man spekulera även om man inte sätt ekipaget, det är bara bra att komma till veterinären med så mycket info man kan som möjligt om vad det eventuellt kan vara. Veterinärer tänker heller inte alltid på allting. Man måste bolla idéer för att komma fram till vad det är problemet kan bero på.

Du skriver som om inte i princip alla i tråden rekommenderat veterinär redan. Det är ju det enda det står om nästan.
Jag förstår hur du tänker med att man kanske som ryttare inte är så "kunnig" eller vad man nu ska säga. Men jag har haft en jätte duktig tränare som inte fick henne i rätt galopp. Så bäst är nog att kolla vet o så. Men jag tror inte att de bara beror på mig. Men självklart de också. Men efter som en jätte duktig tränare/ryttare själv har suttit upp o inte lyckats så beror de mest troligt inte på ryttaren.
 

Liknande trådar

Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
8 563
Senast: Blyger
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 229
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 018
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 288

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp