Häst som svettas mycket året runt

Jag har hört ryktesvägen att nya rön säger att PPID kan (alltså inte endast, utan vissa fall) utlösas av smärta. Någon som vet?

Det finns teorier om att sköldkörtel (speciellt hypo) kan uppstå vid trauma, operation eller smärta, så det vore intressant att veta.
 

Samma här. Vet att man i Norge t.ex testade en massa hästar och att det är många yngre hästar som har men inte visar symptom än.
Har en bekant som har två unga hästar som diagnosticerats med PPID efter långvarig och svårbehandlad bihåleinflammation.
 

Liknande trådar

Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 697
Senast: Egonson_
·
Hästvård Förr har jag inte tänkt på det men först med ett halvblod som inackordering en sommar o nu en arab så har jag konstaterat att mitt djur...
2
Svar
23
· Visningar
2 834
Senast: Grazing
·
Hästvård Står inför ett val, klippa eller inte. Bor i norra Norrland och har inte klippt mitt sto något, för vi har till största delen ridit...
Svar
7
· Visningar
934
Senast: lytesout95
·
Hästhantering alltså , hjälp mig nu hörreni. min häst har redan fått avsevärt mycket päls, han rids 5/6 dagar i veckan och svettas vid varje pass...
Svar
17
· Visningar
3 957

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp