Sho

Trådstartare
Hej jag funderar på att hyra/ köpa häst men vet inte riktigt vilken storlek på häst det skulle vara isåfall är 162cm lång och väger ca 53 kg och vill ha någon i lite slankare modell:)
 
Hej jag funderar på att hyra/ köpa häst men vet inte riktigt vilken storlek på häst det skulle vara isåfall är 162cm lång och väger ca 53 kg och vill ha någon i lite slankare modell:)
Hur mycket erfarenhet/kunskap har du? Och vad ska du ha hästen till?
 
Haka inte upp dig på storleken. Du är kort och lätt nog att även rida större ponnyer om du skulle vilja. Satsa på att hitta en häst med rätt egenskaper och rätt temperament istället för att titta så mycket på storleken och kroppsformen.
 
Hur mycket erfarenhet/kunskap har du? Och vad ska du ha hästen till?
Jag är 15 år och har varit medryttare på en ponny i 1,5 år som jag rider 3 gånger i veckan, sen jobbar jag även på ett stall då och då där jag rider olika hästar . Jag tänkte hopp och dressyrträna med hästen och kanske tävla lite för skojs skull.
 
Haka inte upp dig på storleken. Du är kort och lätt nog att även rida större ponnyer om du skulle vilja. Satsa på att hitta en häst med rätt egenskaper och rätt temperament istället för att titta så mycket på storleken och kroppsformen.
Tack för tipsen🙏🏼
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 120
Senast: Bee
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 071
Senast: LiviaFilippa
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 028
Senast: Smurfoff
·
Gnägg Jag är jättesugen på att köpa egen häst igen efter långt uppehåll men har kommit igång bra med medryttarhäst och ridlektioner...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 603
Senast: Johannna1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp