Hästägare/övervikt

Sv: Hästägare/övervikt

Tack, det var snällt sagt :)
Jag har ofta fått höra att jag inte ser ut att väga så mycket, men vågen ljuger ju tyvärr oftast inte. Var uppe som mest på 96 kg men har sedan jobbat mig nedåt och landar väl nu runt 82-83 kg. Min målvikt är runt ca:70 kg men det verkar omöjlgt :devil:
 
Sv: Hästägare/övervikt

Hm, vasa? Men hon/han svarade ju på första inlägget i tråden där du la ut ett foto på dig och hästen :)
Hursom, jag bara gissar.
 
Sv: Hästägare/övervikt

Isåfall tackar jag :) men å andra sidan har jag en söt häst som får ta åt sig äran.
 
Sv: Hästägare/övervikt

...Stoppar man i sig gigantiska mängder mat så går man inte ner i vikt, så är det bara.
Om man inte är tjock för att man ätit mer än kroppen behöver, vad blev man då tjock av? LIA

Om man stoppar i sig "gigantiska" mängder mat så är det med all sannolikhet något som är fel. Om det är fråga om matmissbruk så är det något som man i så fall behöver hjälp med och man kan faktiskt jämföra det med t ex alkoholism eller andra beroenden/störningar.
 
Sv: Hästägare/övervikt

inte för att det här har någonting med saken att göra men WOW vilken fin frisyr din häst har:love:
 
Sv: Hästägare/övervikt

Tack visst är han! :laugh:

Jag kan meddela att jag numera är i stort sett färdig med viktminskningen. Har gått ner 20 kilo!! :banana:
 
Sv: Hästägare/övervikt

Kl

Jaha kanske man ska lägga in bilder här oxå;)

Innan jag blev gravid så vägde jag ca 60 kg. Och behöver jag tala om att det är svårt att nå dit igen??

Gick upp 25 kg och väger nu 70 kg och är 164 cm lång.

Rider på min kallblodskorsning.

Före grav:
20072265.jpg

7 veckor efter förlossningen (Vikt 75 kg):
28405771.jpg


Och Nu;)
29784293.jpg

Hehe hade ingen ridbild tyvärr;) SKa se om jag inte kan få med nån ut och fota snart!

Mitt mål är att gå ner till 57kg.
Jag tränar spinning 3 dgr/veckan, Core 1 ggr/veckan och 2 dagar fri träning på gym.
Jag tänker på vad jag stoppar i mig men bantar inte. Har testat LCHF men inge effekt där inte;)
 
Sv: Hästägare/övervikt

Jag är oxå 1.64 och väger låångt ifrån min drömvikt på ca 65 kg. Vägde mindre innan men nu nöjer jag med 65 om det skulle gå.

Fick fjärde barnet för 2 år sen och det känns väldigt segt. Har gått ner 7 kg på 2 månader, men tyvärr har jag "mjukismage" som inte försvinner med kilona.
 
Sv: Hästägare/övervikt

Jag är oxå 1.64 och väger låångt ifrån min drömvikt på ca 65 kg. Vägde mindre innan men nu nöjer jag med 65 om det skulle gå.

Fick fjärde barnet för 2 år sen och det känns väldigt segt. Har gått ner 7 kg på 2 månader, men tyvärr har jag "mjukismage" som inte försvinner med kilona.

Fast 7 kg på 2 månader tycker jag låter jättebra!! Och du har ju 4 underbara barn;) Ne mjukismagen är svår att få bort;)
 
Sv: Hästägare/övervikt

jag är kanske inte direkt "tjock" men jag har gått upp ganska mycket nu under sommaren pga halt häst= ingen träning + mycket skola = ingen kampsport. förra året hjälpte jag en hopp ryttare att motons rida hästar och mocka, blev smal och fick muskler^^ men nu så har de inaccorderingar och stall skötare som sköter allt jobb så jag är bara överflödig:( nu så väger jag 71,6kg i somras vägrde jag 72kg som mest, (vägde jag mig inte innan) men jag vill gå ner till 65kg! min häst kan jag bara trava korta sträckor med nu då jag sätter igång henne igen.
men vad kan jag göra för att träna musklerna mer i ridningen.

snälla ge tipps!!
 
Sv: Hästägare/övervikt

jag är kanske inte direkt "tjock" men jag har gått upp ganska mycket nu under sommaren pga halt häst= ingen träning + mycket skola = ingen kampsport. förra året hjälpte jag en hopp ryttare att motons rida hästar och mocka, blev smal och fick muskler^^ men nu så har de inaccorderingar och stall skötare som sköter allt jobb så jag är bara överflödig:( nu så väger jag 71,6kg i somras vägrde jag 72kg som mest, (vägde jag mig inte innan) men jag vill gå ner till 65kg! min häst kan jag bara trava korta sträckor med nu då jag sätter igång henne igen.
men vad kan jag göra för att träna musklerna mer i ridningen.

snälla ge tipps!!

Du menar för att träna upp dig i din ridning?

Du kan ju börja med att ut och röra på dig i skog och mark. Det ger allsidig träning. Gärna över stock och sten!
 
Sv: Hästägare/övervikt

Jag hoppar in här jag med efter en tids smygläsande.

Jag väger just nu ca 80 kg. i våras vägde jag närmare 90. under sommaren gick jag alltså ner ca 10 kg. Jag är 170 cm lång
Jag siktar på minst 15 till men har inte satt någon tidslinje.

Jag rider kallblodiga travare. Märren är i full tävlingskondis och väldigt smäcker i typen. Valacken är grövre. de båda är lika höga

På märren kan jag tidvis känna mig stor men tror inte att hon störs av min vikt:
29826477.jpg

( inte världens mestsmickrade bild på hästen till vårat försvar så är vi båda travarnördar som "inte kan rida", vi håller på att lära oss och det är inte vackert alla gången men vi blir bättre och bättre båda två)
På Herren däremot så känner jag mig precis lagom.
29859927.jpg

(på denna bild har jag väst på mig)
 
Sv: Hästägare/övervikt

Fattar du ens själv vilket jättejobb du gjort som blivit så skitsnygg i och med de tio kilo du tappat???

Jag är redan grymt imponerad av dig men det vet du ju redan!!!
 
Sv: Hästägare/övervikt

I sommras så fattade jag det då kände jag mig verkligen skitsnygg:angel:. Men nu känner jag det inte längre känner mig lika stor som innan sommaren typ,antagligen för att jag inte slavar runt på travbanan hela dagarna längre och sliter häcken av mig.

Imon blir det banne mig en sväng till gymmet innan skolan. ska jag kunna lära mig rida hästen ordentligt så behövs styrka, massor av styrka!
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
882
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 796
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 636

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp