Hästar efter Fager 1855

C

Coffeaclub

Ni som har hästar eller känner till hästar efter Fager 1855, hur är de i temperament/psyket? Har själv en häst efter honom, som är lite smått nervös av sig i vissa lägen samt blir ganska lätt stressad. Kanske beror det på att han inte varit hanterad så mycket de första levnadsåren eftersom han på ett år förändrats otroligt mkt, men jag har också hört att stammen på pappans dvs Fagers sida, är lite nervösa av sig. Vad har ni för erfarenheter av det?

Lägg gärna ut en bild på en avkomma till Fager om du har nån.. :love:
 
Sv: Hästar efter Fager 1855

Antar att det är nordisen Fager (har inte koll på hans siffror) du pratar om. Det är min hovslagare som har hingsten och jag har sett ett par av de avkommor som han själv har och de verkar vara av det lugna slaget.

Är å andra sidan van vid "hispiga" halvblod så jag kanske inte är rätt person att avara :angel: och dessutom har hovisen tre trillingflickor som far runt som vildar (i positiv bemärkelse) och ser till att deras hästar är vana vid det mesta...
 
Sv: Hästar efter Fager 1855

Japp, det är nordisen Fager jag menar. Vad jag vet så lever inte han längre. :( Har de avkommor du sett oxå ärvt Fagers färg?

Kanske beror det på att min pålle inte blivit så mkt hanterad inna och att han kanske inte har så "nervöst" blod i sig. Det varierar ju naturligtvis oxå från individ till individ.
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 882
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 401
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 326
Senast: liiinnea
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 154

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hat
  • Dejtingtråden del 37
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp