Hästar försvunna i Skåne: ”Tror att de är stulna”

Hur sannolikt är det att de är stulna? Har det inte varit flera tidigare fall med stulna hästar som senare visade sig ha rymt?
Trist oavsett. Hoppas de återfinns.
Läser man andra kommentarer (om dom nu står kvar) påstår ngn att det tydligen finns en eller flera som skulle kunna stjäla och sälja hästarna boendes i det området?. Vet en som jag hört rykten om men jag tror dessa ryktena är skapade av en kränkt kärring som brukar skapa rykte om folk i det området.
 
Visst, och den möjligheten togs ju dessutom upp i artikeln, men verkade visst inte så trolig, lät det som.

Hur många hästägare är det inte som hojtat att varg rivit deras djur, för det finns inget alls i hagen att riva sig på och så är det så i alla fall att de rivit sig på nått i hagen?

Absolut kan de vara stulna, men annat kan ha hänt med. Även om hästägarna säger annat.
 
Kan och kan dom såklart men den ena är en c-ponny om jag minns rätt och det känns kanske lite konstigt att båda två skulle hoppat och ingen sett ngn av dem lösa.. Finns mkt hästmänniskor runtomkring.

En C-ponny som tävlar på SM-nivå i hoppning.

Men oavsett, så får vi ju hoppas att dom kommer hem.
 
Hur många hästägare är det inte som hojtat att varg rivit deras djur, för det finns inget alls i hagen att riva sig på och så är det så i alla fall att de rivit sig på nått i hagen?

Absolut kan de vara stulna, men annat kan ha hänt med. Även om hästägarna säger annat.
Har aldrig hört någon säga det om varg så ingen aning. Vi vet ju inte om det är ngn som försökt köpa dem och fått nej och då sagt ngt om att ta hästarna ändå 🤷‍♀️
 
Nu tror jag dock ägaren känner sina hästar bättre än oss och om hon beskriver att storhästen är livrädd för staketet så känns inte det så troligt att det har hoppats ut.
Nej det är ju isåfall om de har blivit jagade/skrämda av något men då syns det ofta på marken och då borde också övriga hästar ha hoppat ut. Så tragiskt oavsett hur de har försvunnit. Kan bara hoppas de återkommer oskadda.
 
Jättehemskt! Om de är stulna är det ju någon som har koll på vilka hästar de ska ta. Inte någon ”random” som åker förbi en hage.
 
Otroligt tragiskt och jag hoppas de återfinns. Men det står i artikeln att det är en å utanför hagen, och det är ju tyvärr mer än en gång hästar som spårlöst försvunnit senaste har visat sig drunkna. Dock är det lite konstigt med två hästar och synbart helt staket.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Hästen Cold Heart försvann under natten efter misslyckade lastningsförsök. Hästens ägare Vincent Lindberg vädjar till allmänheten att...
Svar
0
· Visningar
155
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Hästen Cold Heart slet sig i samband med lastning och har varit borta under natten till onsdag. På morgonen har man fortfarande inte...
Svar
4
· Visningar
1 004
Senast: CaisaCax
·
  • Artikel
Hästnyheter Under sommaren försvann två hästar ur sin hage, och det spekulerades i att hästarna blivit stulna. När hästarna sedan återfanns döda...
Svar
0
· Visningar
297
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det var under tisdagsmorgonen som Frida Wismar upptäckte att det saknades två hästar i hagen. Sedan dess har hon efterlyst tips via...
Svar
0
· Visningar
706
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp