hästar och tåg

Sv: hästar och tåg

:smirk:

Fattar du inte att folk vallar sina hundar i hagarna, skolklasser på utflykt slänger både det ena och det andra i hagarna, människor öppnar grindarna till hagarna och stänger dom inte m m!
 
Sv: hästar och tåg

Görel skrev:
:smirk:

Fattar du inte att folk vallar sina hundar i hagarna, skolklasser på utflykt slänger både det ena och det andra i hagarna, människor öppnar grindarna till hagarna och stänger dom inte m m!
Ja man märker skillnad när man slipper folk. Nu står jag i ett stall som är lita avskilt från allmänheten, men det går folk förbi som fattar att det är djur och respekterar det.
 
Sv: hästar och tåg

Om hästen ser tåget och hör från hagen kommer den inte reagera efter ett tag.. möjligen springa lite i början men troligen inte då alla andra hästar i hagen inte kommer reagera då de är vana=)

Jag hade ett stall där dom inte såg tågen men man kunde rida på en grusväg 20 meter från spåret och jag mötte tåg på dagen på kvällen i mörker.Hon vart inge rädd alls..

Men för att vänja rid på dagen med hästar som inte är rädd till att börja med!
 
Sv: hästar och tåg

håller med.. en sommar hade jag hästen på bete på ett naturreservat och det gick en fornstig rakt igenom hagen.
Dagligen låg det ölburkar och cigg, godispapper längs stigen osv=(
Grinden var aöldrig öppen då det var stege över tråden som dom gick över så det fanns inge ööppning längst stigen!
Men hästen vart naffsig då alla tydligen gav äpplen och morötter till hästarna=(
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Helt sjukt! Jag och två kompisar ska på Mello i Eskilstuna i februari. Jag som inte ens vet var Eskilstuna ligger på kartan..... På...
2
Svar
31
· Visningar
1 806
Senast: kamomillo
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
688
Senast: Lutten
·
Ridning Har en häst idag mer nerver/känslighet än en ”vanlig” ryttare klara av? Jag har hört från min ridskola att det är svårt att få tag på...
Svar
11
· Visningar
1 022
Senast: Grazing
·
Övr. Barn Eftersom jag och barnens pappa är mitt i en separation är sommarplanerna obefintliga. Sitter dock och funderar på om jag och barnen...
2
Svar
24
· Visningar
2 299

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp