Hästar skrämda av lösa hundar

Sv: Hästar skrämda av lösa hundar

Ytterligare ett ekipage blev i måndags jagade av en lös rottweiler och även det ska ha polisanmälts.
 
Sv: Hästar skrämda av lösa hundar

Vad läskigt! Jag hoppas bara att det var de rätta hundägarna som blev anmälda.
 
Sv: Hästar skrämda av lösa hundar

Gud vad korkade människor är! :eek:
"Men oj, har min hund jagat din häst, jag ber så hemskt mycket om ursäkt, blev du eller hästen skadad?!"
Ryttaren nöjd, säger typ "nejdå, men håll hunden kopplad nästa gång".
Saken ur världen...
 
Sv: Hästar skrämda av lösa hundar

Fast nästa gång hästarna blir jagade går det kanske inte lika bra och att dessa hundägare skulle hålla sina hundar kopplade i framtiden bara för att ryttarna bett om det tror inte jag på. Och förresten så är det ca en promille som brukar be om ursäkt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter När en kvinna var ute och red blev hennes häst skrämd av en lastbil som körde upp nära ekipaget i hög fart. Kvinnan har anmält händelsen...
Svar
0
· Visningar
358
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Förra söndagen hittades tre hästar med flera knivskador i Staffordshire i Storbritannien. Polisen i Staffordshire har gripit en man som...
Svar
0
· Visningar
681
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Jag funderar till och från på att skaffa en hund. Jag har ingen aning om ras och det är i nuläget inte intressant heller eftersom jag...
Svar
19
· Visningar
1 708
  • Artikel
Hästnyheter Länsstyrelsen i Norrbotten har omhändertagit omkring 80 hundar och tre hästar som har smugglats in från Finland till Sverige.
Svar
7
· Visningar
1 005
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp