L

Lima1

Hej.
Jag är väldigt nyfiken på vad ni har för hästar, typ ras och ålder. Och hur det går för er på tälvlingar, om ni tävlar eller hur ni tränar hemma? Vill ni berätta?
Jag undrar därför att jag har presic börjat med western ridning och jag har vatt på nån tävling och tittat och det fanns väldigt många raser och typ av hästar där och jag tyckte det såg väldigt trevligt ut med många olika raser representerade. :)
Har själv ett vbl sto som jag börjat träna så smått i väldigt grundläggande wester och vi har bara vatt hos tränare en gång, men det ska bli mer, för oj vad mycket man lär sig. ;)
 
hej!
jag har ett quartersto (är halvfodervärd). hon e 9 år, ca 161 cm över manken. jag har inte börjat tävla än, men när jag gör det har jag tänkt rida pleasure, western riding o trail. det mesta går bra för oss när vi tränar, utom galoppen. jag har blivit lite rädd för o galoppera me henne, för hon kickar me bakbenen..... *läskigt!*

hoppas att det går bra för dej o din häst! :banana:
 
Har en quarter Valack -99, 1,55 i manken .. fux.. som jag rider i trail, pleasure och horsemanship.. och sen har jag en ponny russ- island som jag tävlade western med innan men som jag tyvärr e lite för lång för nu!
 
Jag rider en arabkorsning ett par dagar i veckan. Han är 24 år så tävlingssäsongen är rätt så slut för hans del...:) Han är tävlad i bla trail, plesure, barrel racing m.m.
Världens mysigaste häst!
Det mesta går bra att träna, bara vänster galoppen har blivit väldigt knepig. Han har fått vila hela sommaren, så lite stel är han nog, gammelgubben...;)
 
Norpan är eneglskt fullblod/connemara och en väldigt bestämd liten dam. :smirk:

Vi har inte tävlat så mycket, mer än lattjat runt lite i horsemanship, western riding och trail.

Och Norpan har en hel del åsikter om hur en trailbana ska ridas. :rofl:
 
Jag är medryttare på en arab och vi har precis börjat tävla och tävlat lite grann! Vi har inte gjort bort oss men inte norpat några höga placeringar, ÄN!
 
Har en halvblods valack som är 24 och tävlas aktivt i Trail, Pleasure, Showmanship och Horsemanship. Han är pigg och fräsch och i år har vi varit på QH shower och tävlat de öppna klasserna och Cuperna.
 
Har en quartervalack född 1992.
Tävlar inget, är en glad amatör.
 
Jag har en 22 årig halvblodsvalack som är 1.60 hög, westernriden sedan 1996, vi började tävla i våras och det har gått väldigt bra, har efter 12 starter 4 vinster, 3 2:a placeringar och en tredjeplacering, resten oplacerat.
Pearl har varit familjehäst från 1994 till 2001 då jag fick honom som min egen, sedan dess har det bara gått framåt med ridningen. Han rids 7 dar i veckan pga åldern, men skrittas utan krav på arbete minst 2 dar i veckan.Resten rider jag omväxlande uppmjukningsövningar, precisionsridning mellan bommar och koner i ridhuset, samt uteritter på vägar, i skogen och ner till ( och ut i) havet.
/TIGERHEART
 
glömde nämna: jag rider och tävlar mest trail,walk and trot (pleasure utan galopp) och western riding, men vill även prova på western horsemanship.
/TIGERHEART
 
jag har ett varmblod jag rider western med. Han är 163 cm hög och ganska grov för att vara varmblod. Jag har tränat western i drygt 6 månader och rider regelbundet för tränare, oftare i början än nu pga sämre ekonomi just nu. Jag satsar på att rida reining och ev western riding med honom. Kankse Team Penning om vi hittar ett lag.
 
Jag rider min egen islandshäst som e 15 år..
Vi tränar för tränare regelbundet å tävlar ganska ofta. I höst har vi tävlat tre gånger, å inte kommit sämre än fyra i nån klass.. :D
Igår vann vi klubbmästerskapet i trail, ja bara älskar min häst!! :love:
Vi tävlar mest i trail, showmanship å versitail horse..
Nästa år tänkte ja även rida ranchtrail..
 
Jag har en 3 årig quartervalack som hittills bara varit med på1 tävling, pleasure. nästa säsong ska jag dock haltra och tävla i pleasure, reining, trail och kanske något mer.
 
Ska du inte anmäla Billy till Slöinge?
Jag har något att berätta för dig...... :angel:
 
Jag har ett 14årigt nordsvenskt bruks sto :love: som jag ska börja rida western med. Rider på Okna Ranchs hästar nu men ska snart börja kombinera det med privatlektioner på min egna tös. Har ridit lite privatlektioner innan med henne men det var ytterst lite vi hann lära oss då.
http://www.oknaranch.se/
 
Kul att se vilka olika raser alla har!

Själv har jag en arab som är 8 år och som tävlas i distans, dressyr, western och klubbhoppning. Vi tränar inte western men har tävlat en tävling förra sommaren och en nu i höst (D-tävlingar). Nu i vinter ska det bli träning av också är det tänkt!

Har precis köpt en westernsadel och tränar på lite av varje. Han går mycket kondition och dressyr men när jag rider western är det galoppombyten, spinn, stop och jog som tränas för det mesta förutom grundridningen som är gemensam med dressyrridningen. Problem vi har är formen, vänster galopp och stop, men det tar sig! Jag har börjat rida på en hand och har precis kommit på hur man gör - tyckte att det var oöverstigligt svårt förut, men nu är det riktigt roligt!

På tävlingarn har det gått ganska bra: 1 1:a, 4 2:a, 1 3:e, 1 4:e och 2 8:e placeringar. Mycket trevliga tävlingar med snälla människor som stöttar en stackars nybörjare. Har precis köpt regelboken så nu fattar jag vad jag gör på tävlingen också... :D

Jag tycker att det är roligast och svårast med reining, men vi placerar oss bäst i western riding. Rider förutom dessa två även western horsemanship och pleasure.

För tillfället tränar vi på ett egetkomponerat reiningprogram inför en Halloweenshow på vår ridklubb.
 
16 årigt fjordsto som jag tävlat D-tävlingar med men som fick fång förra året och är mest barfota sällskapshäst nu.
11-årigt nordsvenskt brukssto som jag inte har tävlat western med än men tränar på ridskola.
 
Jag har två appaloosa en på fyra och en på två och en arab på fyra. Dom båda fyraåringarna tävlar jag i pleasure och trail.
Tycker att alla westerngrenar är kul och vill gärna ge mig på lite working cowhorse, teampenning och reining med framöver. Men än så länge skyndar jag långsamt.
:) :)
 
Jag har ett sto på 2,5 år och henne sitter jag upp på i max 20min två-tre gånger i veckan just för att hon ska lära sig ha mig på ryggen, och lära sig mina signaler, jag ska ställa av henne för vintern sen efter denna månaden och startar väl upp henne igen i Maj ungefär. Tea som hon kallas är en korsning hbl/fbl/arab, och är lugnet själv. September nästa år har jag riktat in mig på tävling och då blir det nog W.horsemanship och pleasure. Trail ska jag också prova framöver hade jag tänkt.
 

Liknande trådar

Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 907
Hästmänniskan Hej! Jag ska eventuellt börja rida en häst som är vääldigt hög, typ vid 1.90, själv är jag 154. Hästen i fråga är väldigt snäll från...
Svar
9
· Visningar
1 160
Senast: cf234k
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 809
Senast: nullo-modo
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 757
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Boräntorna
  • Trött
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp