Hästböcker från "förr"

Samma här! Har fortfarande kvar en bok skriven av en brittisk veterinär som bl.a. innehåller illustrationer av den perfekta hagen, den perfekta gårdsplanen och den perfekta gödselstacken. Även en bild på den snyggaste ponnyn jag nånsin sett. Bläddrar än idag i den med välbehag och tänker att jag en vacker dag ska ha både hagen och ponnyn 😁
Jag blir nyfiken nu på hur den snyggaste ponnyn du nånsin sett ser ut (och de andra sakerna :p ), du kan inte ta ett foto och skicka? :)
 
Samma här! Har fortfarande kvar en bok skriven av en brittisk veterinär som bl.a. innehåller illustrationer av den perfekta hagen, den perfekta gårdsplanen och den perfekta gödselstacken. Även en bild på den snyggaste ponnyn jag nånsin sett. Bläddrar än idag i den med välbehag och tänker att jag en vacker dag ska ha både hagen och ponnyn 😁

Haha, jag med. Allt från Hempflings Dansa med hästar till Monty Roberts och Bonniers stora hästlexikon. Har kvar allihop fortfarande. 😄
 
Jag blir nyfiken nu på hur den snyggaste ponnyn du nånsin sett ser ut (och de andra sakerna :p ), du kan inte ta ett foto och skicka? :)
Nu så! Det tog mig en knapp månad men ponnyn är fortfarande lika snygg, hagen också. Lägger upp dem och några andra highlights ur den här boken, ”Det bästa för min häst”, en fröjd för ordningssinnet :D
8E17A847-2C4E-4386-A143-818B7B333434.jpeg
 
Den perfekta hagen. Notera särskilt de rundade stängselhörnen och att det säkert inhägnade giftiga trädet såklart står perfekt centrerat i hagen.
94242F2A-1AC7-4DF7-8662-C861D2415BCA.jpeg
 
Jag läste Klara-böckerna, älskade dem! Det gör jag förresten fortfarande :D Jag var även med i Pollux så läste böckerna man fick därifrån, det var ju så många så minns inte namnen just nu:angel:
Klara-böckerna var en stoooor favorit här med! (Och fortfarande, haha). Var helt såld, och lekte att jag var Klara med min häst Star (min bästa kompis fick vara Star haha) på rasterna 😍 😂
 
Jag minns en helt UNDERBAR bok jag ärvde av kära mor min. Den heter "Den trotsiga" är jag rätt säker på och var skriven i första person perspektiv om en mustang som fångades in och blev "broken." Gud vad jag har gråtit över denna bok, och det verkar helt hopplöst att hitta den någonstans. Inte ens Google kan hjälpa mig, jag får bara upp en massa knäppa barnböcker. :down:
Jag Vet att jag har hittat författaren någon gång när jag sökte för många herrans år sedan, men nu verkar det hopplöst. Någon som känner igen den?
Jag kommer ihåg den! Inte i detalj, men jag minns traumat jag upplevde... Min mamma kastade boken fick jag veta senare för jag blev så upprörd. Jag minns bara hur hästen behandlades så illa. Hu. (Det var säkert en bra bok, för den gjorde ju intryck!)
 
Finns ju typ inga mysigare böcker än dom om Britta och Silver. Kan läsa dom i terapeutiskt syfte idag bara för att dom är så feel good liksom. Gillade även Klara-böckerna som barn, jag och Klara är mer samma generation än jag och Britta. Sen minns jag att jag plöjde någon bokserie om fem tjejer som bodde på internat med ridinriktning, men minns inte riktigt vad serien hette?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 287
Avel Okej, nu ska jag visa mig i all min okunnighet: När jag hade häst som ung (dvs för väldigt längesedan) hade jag och många av mina...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
8 497
Senast: Atle
·
Gnägg Precis som många andra här så läste jag så många hästböcker jag kunde komma åt när jag var liten. Britta och Silver, Svarta Hingsten...
2 3
Svar
44
· Visningar
10 198
Senast: MJLee
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 062
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp