Camkall

Trådstartare
Hej. Hade en bok för längesen om en galoppör som hette timburlenk ( tror jag) han föddes med klumpfot och ingen trodde på honom utan en person och så får man följa honom och hans fram och motgångar. Nån som kommer ihåg??
 
Underbara böcker som ger mig stark nostalgikänsla. Tyvärr mer eller mindre omöjliga att hitta idag om man inte har tur på ett antikvariat.

Edit: Han heter Logan Forster om du vill söka på honom.
 
Boken heter Timurlenk - Ökenstormens son och är skriven av Logan Foster. Den är en del i en serie om Ponte, en native American-kille och hans hästar: Ökenstormen, Victorio, Timurlenk och Hämden.
Nån som har en aning om var man kan få tag i den boken?
 
Nån som har en aning om var man kan få tag i den boken?
Den går inte att få tag på annat än som begagnad. Så du får bevaka antikvariat på nätet och leta på loppisar och antikvariat IRL.

Den första delen i serien, Ökenstormen, finns på Bokbörsen just nu.
 
Nån som har en aning om var man kan få tag i den boken?

Du kan se om de har dem på bibblan beroende på var du bor. Ökenstormen finns på bokbörsen och av någon anledning verkar de ha givit ut Mountain Stallion igen eftersom den anses som en kulturellt viktig ungdomsroman så den hittar du på bokus och adlibris. Run Far, Run Fast/Det hårda loppet (hästbok men tillhör inte Ponce serien) kan man också hitta. Men däremot Timurlenk och Hämnden verkar hopplösa om man inte vill betala en mindre förmögenhet. Måste gå och gräva ut mina exemplar av dem och läsa om nu. -
 

Liknande trådar

Kultur Har sen ett par dagar försökt komma på namnet på ett engelskt popband, men lyckas inte. Kanske Buke kan stå mig bi? Det här är vad jag...
Svar
5
· Visningar
608
Senast: Mabuse
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 262
Senast: verser
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
12 13 14
Svar
268
· Visningar
8 302
Kropp & Själ Hej! Senaste veckorna har gymma vid 9/10 tiden på fm vilket jag tycker är väldigt bekvämt i sig. Men problemet är, jag blir SÅ trött...
Svar
5
· Visningar
506
Senast: Seaside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp