Hästen bar henne i säkerhet

Jag är kanske elak men min första tanke var att om det funnits plats i bilen, hade hon lämnat hästen kvar då?
Nu tror ju visserligen inte jag att artikeln är helt korrekt i det avseendet, för i en sån brand finns det plats i bilen, liksom. Det är ju knappast så att man sätter stopp vid fem personer, liksom, utan man klämmer ju snarare in fem i baksätet och tre i bagageluckan, typ. Troligtvis ville hon rida för att få med hästen.

Med det sagt skulle jag inte klandra någon för att lämna kvar sina djur i en sån katastrof. Människor dör i de där bränderna, det är väl fullt rimligt att man tvingas fly från allt.
 
Jag är kanske elak men min första tanke var att om det funnits plats i bilen, hade hon lämnat hästen kvar då?
Var min tanke också, troligen hade hästen blivit lämnad.

kl Tänkte i olika bannor när det brann mycket och hur jag skulle lösa det med djuren. Kom fram till att jag rider S och tar T som handhäst, har transport men bara plats för en häst.
 
Nej jag skulle inte heller klandra någon som flydde för livet och lämnade husdjur.

Men det var ju inte så att lågorna skickade fasaden, utifrån artikeln. Utan det var läge att för säkerhets skull evakuera. Och då hade jag haft svårt lämna djuren "bara sådär". Men det är en extremt dramatiserad artikel/inslag så det är nog mycket utelämnad. De kanske tänkt åka och dagen efter komma och hämta hästen t ex.
 
Nej jag skulle inte heller klandra någon som flydde för livet och lämnade husdjur.

Men det var ju inte så att lågorna skickade fasaden, utifrån artikeln. Utan det var läge att för säkerhets skull evakuera. Och då hade jag haft svårt lämna djuren "bara sådär". Men det är en extremt dramatiserad artikel/inslag så det är nog mycket utelämnad. De kanske tänkt åka och dagen efter komma och hämta hästen t ex.
Frågan är ju om man ens får ta med sig boskap/hästar. Jag är inte helt säker på det nämligen. Läste någon artikel om att de försöker flytta runt djur som ska räddas, men det är ju såklart begränsat med plats överallt. Och lååånga avstånd.
 
Det fanns plats i bilen. Kvinnans kusin tog barnen och hunden i bilen och kvinnan valde att rida hästen till ett säkert område.

När de kom tillbaka dagen efter hade någon rånat huset dessutom

https://www.news.com.au/technology/...s/news-story/216d4dc199369552044b71d9ef99c059

Vid sådant tillfälle så hade jag lätt packat transporten med grejer och låtit pappa hänga på den på bilen där han har hundarna, faster tagit hönsen i sin bil och jag tagit hästarna.
 
Där står väl inget om plats i bilen? Men där ska sonen också flytt på hästen.

Himla trist idioter ska utnyttja katastrofer och göra inbrott i husen ;(

Det är miss-citerat. Se videoklippet.
Det var enbart kvinnan på hästen. Barnen i bilen.

Alltså jag liksom antar att det är klart det fanns plats i bilen i en sådan situation. Kvinnan valde att rida för att försöka rädda sin häst.
 
Det är miss-citerat. Se videoklippet.
Det var enbart kvinnan på hästen. Barnen i bilen.

Alltså jag liksom antar att det är klart det fanns plats i bilen i en sådan situation. Kvinnan valde att rida för att försöka rädda sin häst.

Jo jag menade mer att det förekommer så mycket felaktigheter i rapporteringen att det till och med är olika varianter. Minst tre har jag stött på hittills. Dvs det är svårt att dra så mycket slutsatser om något. Mer än att det I stort är en solskenshistoria och att alla klarade sig
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 042
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 053
Fälttävlan Stämmer det? Läste en artikel på SVT nyheter. https://svt.se/sport/tokyo-2020/schweizisk-hast-fick-avlivas-efter-terrangritt Där står:
3 4 5
Svar
81
· Visningar
9 294
Hästhantering Hejsan. Känner att man ibland fastnar i tänket med att ingenting funkar och ingenting utvecklas och jag kan tycka att det är viktigt att...
Svar
1
· Visningar
1 301
Senast: WSLPZF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp