Hästen halt efter utbildningsstall

Unouno02

Trådstartare
Haft iväg mitt sto på vidareutbildning, tydligen så är min häst nu halt. Kontrakt skrivet tom några veckor framöver. Och hästen har tydligen varit halt i några dagar också... kan jag kräva att hämta hem hästen utan att betala resterande, samt fullt pris under dessa dagar hästen har varit halt och inte kunnats rida där ?
 
Haft iväg mitt sto på vidareutbildning, tydligen så är min häst nu halt. Kontrakt skrivet tom några veckor framöver. Och hästen har tydligen varit halt i några dagar också... kan jag kräva att hämta hem hästen utan att betala resterande, samt fullt pris under dessa dagar hästen har varit halt och inte kunnats rida där ?

Vad står i ert kontrakt?
 
Det blir nog svårt om du inte kan bevisa att utb-stallet brustit i tillsyn på ngt sätt. Hästar kan ju bli halta tyvärr. Däremot borde kanske ha kontaktat dig direkt
 
Det måste väl stå i kontraktet vad som ska göras/vilken utbildning hästen ska få? Kan inte det som anges ges så bör du ju iallafall kunna få den tiden som är kvar tillgodo även om du inte får tillbaka pengarna. Det rimligaste enligt min mening är att du tar hem hästen och sedan när hästen är frisk igen så fortsätter utbildningen den tid som är kvar.
 

Liknande trådar

Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 168
Senast: Lobelia
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 263
Senast: nexxa
·
Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 657
Senast: lizzie
·
Hästvård Hej! Ska försöka vara kortfattad. Gäller ett sto på 10 år. Tävlad upp till MSV dressyr. Haft artros konstaterat i vä bak sedan hon var 5...
Svar
4
· Visningar
1 403
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp