Hästen med H

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så dök hon upp på Hästnet. Hästen med H. Hästen som stämmer in på pricken på vad jag skulle leta efter nästa gång jag köper häst. Men jag skulle ju inte ha fler hästar nu? :banghead:

Jag är helt nöjd med de två fina hästar jag har. Det känns alldeles lagom både tidsmässigt och ekonomiskt. Men eftersom jag har lite saker till salu, så var jag tvungen att gå till den hemska sidan och svara på ett mail. Sen när jag ändå är där kan jag såklart inte låta bli att göra en sökning. Varvid hon dök upp. Suck.

Jag har mailat säljaren och bett om bättre bilder. Jag hoppas innerligt att hon har dålig exteriör, för då kan jag motstå. Men på papperet är hon perfekt. Dubbelsuck.
 

Det kommer fler hästar :)
Känner du dig verkligen helt nöjd med dem du har så hade jag inte köpt. Att ha två hästar är lagom enligt mig, tre är något helt annat... Och nu skulle du väl köra in den lilla? :)
 
Senast ändrad:
Det kommer fler hästar :)
Känner du dig verkligen helt nöjd med dem du har så hade jag inte köpt. Att ha två hästar är lagom enligt mig, tre är något helt annat... Och nu skulle du väl köra in den lilla? :)

Ja, jag är helt nöjd. Samtidigt som jag ju vet att det tar 5-6 år innan ett föl är fullt redo för ridning, dvs jag borde skaffa föl ganska snart om jag vill ha nåt att rida på när fjordingen inte orkar längre (vilket förvisso kan dröja 10-15 år). Två hästar är verkligen lagom.

Den lilla är nästan inkörd, hon har fått släpa på de mest konstiga saker och tycker att matte är jobbig. :rofl: Så tidsmässigt blir det perfekt att rida 3-4 pass/vecka och sen köra den lilla 3-4 pass/vecka.

Det är väl den klassiska FOMO som slagit mig i huvudet...
 
Ja, jag är helt nöjd. Samtidigt som jag ju vet att det tar 5-6 år innan ett föl är fullt redo för ridning, dvs jag borde skaffa föl ganska snart om jag vill ha nåt att rida på när fjordingen inte orkar längre (vilket förvisso kan dröja 10-15 år). Två hästar är verkligen lagom.

Den lilla är nästan inkörd, hon har fått släpa på de mest konstiga saker och tycker att matte är jobbig. :rofl: Så tidsmässigt blir det perfekt att rida 3-4 pass/vecka och sen köra den lilla 3-4 pass/vecka.

Det är väl den klassiska FOMO som slagit mig i huvudet...
Tror ärligt talat inte du missar något - du känner ju inte ens hästen och världen kryllar av hästar :) Så sitt lugnt i båten och vänta med att leta häst tills det närmar sig pension för den andra ridhästen är mitt råd :) Det är precis lagom med det antalet du har nu och du är ju trots allt nöjd :)
 
Hade slagit till om tid och pengar finns. Jag tror generellt att man skjuter upp för mycket och gör för lite.

Klart tid och pengar finns, jag har ju nyss haft tre hästar. Men det är redan nu vansinnigt skönt med tid för annat och att kunna lägga pengar på hög.

Egentligen fyller ju inte den nya hästen nåt behov, bara en känsla av att ”tänk om jag missar chansen och sen dyker det aldrig mer upp en sån häst.”
 
Klart tid och pengar finns, jag har ju nyss haft tre hästar. Men det är redan nu vansinnigt skönt med tid för annat och att kunna lägga pengar på hög.

Egentligen fyller ju inte den nya hästen nåt behov, bara en känsla av att ”tänk om jag missar chansen och sen dyker det aldrig mer upp en sån häst.”

Fattar inte shoppingbehovet/villha öht 😅 om du redan har två hästar och tidigare tyckt att 3 är lite mycket och är nöjd med nu 2 hästar och tycker det är lagom .
 
Det är bara att bestämma dig för att för all framtid rata skimlar. Det gör jag. Sen om du hittar en fux så bestämmer du dig för att rata fuxar (du får hitta nåt skäl, men skimlar är det ju enkelt ->melanom och skitiga)

Jag älskar skimlar! Kan stå hur länge som helst och njuta av den skimrande svansen ponnyn har. :love:

Har ju tom en gammal tråd om hur jag ska göra för att hitta en skimmelfärgad fjordhäst. :angel:
 
Jag älskar skimlar! Kan stå hur länge som helst och njuta av den skimrande svansen ponnyn har. :love:

Har ju tom en gammal tråd om hur jag ska göra för att hitta en skimmelfärgad fjordhäst. :angel:

Jag tycker skimlar är ett hemskt slöseri med fin färg :D Varje gång jag ser en snygg vältecknad fölunge som ska bli skimmel gråter jag inombords och ser gula svansar och pissfläckar framför mig. Sen finns det en och annan som på vägen till gula svansar har fin färg en stund.
 
Jag tycker skimlar är ett hemskt slöseri med fin färg :D Varje gång jag ser en snygg vältecknad fölunge som ska bli skimmel gråter jag inombords och ser gula svansar och pissfläckar framför mig. Sen finns det en och annan som på vägen till gula svansar har fin färg en stund.

Jag tycker faktiskt det är lite komiskt hur ofta det blir skimlar av såna som är vältecknade. Eller som min som verkligen var eldröd som liten. :love:
 
Klart tid och pengar finns, jag har ju nyss haft tre hästar. Men det är redan nu vansinnigt skönt med tid för annat och att kunna lägga pengar på hög.

Egentligen fyller ju inte den nya hästen nåt behov, bara en känsla av att ”tänk om jag missar chansen och sen dyker det aldrig mer upp en sån häst.”
Som sagt: det kommer fler hästar. Mycket kan hända på tio år också, både privat och i hästintresset.
 
Bittert menar du ;) jag har gjort samma notering btw

Fuxar som ska bli skimlar har helt fantastisk färg innan de börjar skimla.
Hoppades ju på att vårt föl INTE skulle bli skimmel.. men nog fasen blir han det :meh: tycker han kunnat behålla den fina färgen han har nu, som är typ väldigt mörk svettfux :love:. Men nej ännu en skimmel ska det bli :banghead:
 
Det är bara att bestämma dig för att för all framtid rata skimlar. Det gör jag. Sen om du hittar en fux så bestämmer du dig för att rata fuxar (du får hitta nåt skäl, men skimlar är det ju enkelt ->melanom och skitiga)
Funkar inte, jag skulle ha en svart eller vit häst. Kolla min avatar!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp