Status
Stängd för vidare inlägg.
För en tid sedan ville hästägarens bonusdotter börja rida. Jag tyckte då att hon kunde ju ta helgerna. Första helgen red hon på lördagen. Andra och tredje helgen har hon inte ridit alls. Jag är inte direkt förvånad. En anledning till att jag fick börja rida var just att bonusdottern inte red.

Jag har nu frågat ägaren om bonusdottern ska rida eller om jag kan ta den här helgen som kommer för jag tänkte inte rida på fredag och vill inte att hästen står i tre dagar. Han får sån jävla överskottsenergi och det är inte kul. Ägaren svarade att det var ok för mig att rida.

Vi får väl ta ett snack om helgerna vecka för vecka framöver. För mig blir det nog bra att komma ut till stallet även på helgerna så jag inte bara sitter av tiden. För hästen blir det också bättre så han slipper stå i flera dagar. Han är så mycket trevligare att rida utan en massa överskottsenergi också. Idag red jag ut och han var en stjärna och skötte sig exemplariskt. Vi galopperade också på flera ställen. Jag längtar efter att rida lektion på honom igen.
 

Åh vill också galoppera. Min medryttarhäst har vi rehabtränat sen januari.
Det låter trist med rehab.

Den här hästen har dock ingen bekväm galopp att vara avundsjuk på utan den är väl en typisk "travargalopp", lite kantig och inte helt taktmässig. Han kan inte bära sig själv i galoppen för fem öre. Vi har en del att träna på kan man säga.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Hej! Jag tänkte köra ett nytt upplägg i form av en bloggliknade dagbok. :D Jag kan börja med att presentera mig själv. Jag heter...
Svar
9
· Visningar
1 831
Senast: Morces
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
789
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
946
Senast: Miingla
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 849
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp