Hästföretagare förbjuds fortsätta verksamhet

Två hästhandlare i södra Sverige har yrkesmässigt sålt hästar. Nu har en av dem fått djurförbud medan den andra förbjudits fortsätta sälja hästar. En tredje hästföretagare har fått tillstånd att driva ridskola indraget.
 
Två hästhandlare i södra Sverige har yrkesmässigt sålt hästar. Nu har en av dem fått djurförbud medan den andra förbjudits fortsätta sälja hästar. En tredje hästföretagare har fått tillstånd att driva ridskola indraget.
Varför förbjuds den ena att handla med hästar?
 
Den som förbjuds handla med hästar uppger själv att vederbörande inte har några hästar. Då är det svårt att komma med djurförbud utan förbudet gäller då försäljning.
Just den här personen är mer intresserad av att tjäna pengar på försäljning än just hästar som djur.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En hästföretagare som sedan många år driver ridskola i Skåne har fått sitt tillstånd för verksamheten indraget av länsstyrelsen. Detta...
Svar
6
· Visningar
1 977
Senast: Bowman
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 818
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
13 849
  • Låst
  • Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 178
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp