Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Hästförsäkring vs hemförsäkring

T

TolvaLi

Jag har letat i gamla trådar men blir inte riktigt klok på vad som gäller. Om min häst skadar någon annans häst, är det då min hästförsäkring eller min hemförsäkring som träder in?

Vore så tacksam för svar!

M

manily

Sv: Hästförsäkring vs hemförsäkring

Din hemförsäkring i så fall. Förhoppningsvis är ju den andra hästen försäkrad, och då går knappast den självrisken så mycket över vad din självrisk är på din hemförsäkring.

T

TolvaLi

Tack för att du svarade!

Om min häst skadar en oförsäkrad häst, är det fortfarande min hemförsäkring som gäller eller hur fungerar det då?

Täcker inte Agria incident sånt som hästen ställer till med...*osäker*.

SaraXX

Din hemförsäkring OM du har en ansvarsdel i den.

Annars får du vackert pynta ur egen ficka.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5524 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Gnägg Jag behöver bara få skriva av mig och hoppas det är okej. Jag ska snart ta farväl av min älskade häst som fått bedömningen av veterinär...
2
Svar
21
· Visningar
1 292
Ekonomi&Juridik Jag har stått ut i 5 år, nu orkar jag inte och behöver lagrum men hittar inget. Jag hyr ett helt stall, kallhyra, stallägaren har ingen...
Svar
10
· Visningar
1 227
Hästmänniskan Hej alla. Jag har en dotter på 13år som fått erbjudande och vara skötare på en häst hon skall kolla till han 7 dagar i veckan och sköta...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 987
Utrustning Hej! Jag har en fundering, eller ett par stycken rättare sagt... Vad är fördelen med en bomlös sadel? Vad är nackdelen med en sådan...
Svar
3
· Visningar
343

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CXXXIV
  • OS Tokyo 2020 / 2021
  • Hjälp en 15 åring!

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Plast eller guld?