Hästförsäkring vs hemförsäkring

T

TolvaLi

Jag har letat i gamla trådar men blir inte riktigt klok på vad som gäller. Om min häst skadar någon annans häst, är det då min hästförsäkring eller min hemförsäkring som träder in?

Vore så tacksam för svar!
 
Sv: Hästförsäkring vs hemförsäkring

Din hemförsäkring i så fall. Förhoppningsvis är ju den andra hästen försäkrad, och då går knappast den självrisken så mycket över vad din självrisk är på din hemförsäkring.
 
Sv: Hästförsäkring vs hemförsäkring

Tack för att du svarade!

Om min häst skadar en oförsäkrad häst, är det fortfarande min hemförsäkring som gäller eller hur fungerar det då?
 
Sv: Hästförsäkring vs hemförsäkring

Täcker inte Agria incident sånt som hästen ställer till med...*osäker*.

SaraXX
 
Sv: Hästförsäkring vs hemförsäkring

Din hemförsäkring OM du har en ansvarsdel i den.

Annars får du vackert pynta ur egen ficka.
 
Sv: Hästförsäkring vs hemförsäkring

Ágria Incident täcker inte skador på andra hästar.

Immer
 

Liknande trådar

Anläggning Hej alla kloka! Jag har löst alla utfodringar hemma på gården med automatiska lunchgrindar. Timern fungerar som de ska, men det som...
Svar
13
· Visningar
2 602
Anläggning Fixade i våras till hemma så jag skulle kunna ha min häst hemma, och fick i samband med det en annan häst att ha som sällskap till min...
Svar
10
· Visningar
1 236
Anläggning Finns säker gamla trådar kring detta men ville ändå ha lite input. Jag har min häst hemma på egen gård, ihop med en annan häst som...
Svar
18
· Visningar
1 557
Senast: Solis
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 213
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gårdar förr
  • Sommarföräldrar 2024
  • Vinterföräldrar 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp