hästgymnasium

C

corillo

hej skulle vilja veta vad det finns för olika hästgymnasier i sverige samt deras hemside adresser.



:cool: corillo [lila/] :cool:
 
Naturbruksgymnasiet i Örebro.
Den heter Kvinnerstaskolan.
Mycket bra skola.
 
åsså finns Jällaskolan i uppsala också... fast hemsideadressen kan jag inte... sök på altavista vetja!:)
 
det finns väl hopp- & dressyr inriktat gymnasium i strömsholm. kommer tyvär inte ihåg hemsideadressen.
 
Det finns även hopp/dressyr i Ängelholm, det e trevligt och mycket populärt.
 
Finns fälttävlansgymnasium i Skövde med riksintag. De tar bara in 6 elever om året, och de ska vara på landslagsnivå ridmässigt + ha egen häst.

Jag tror dock inte att de har en egen hemsida. Kolla på ridsportförbundets hemsida http://www.ridsport.se och gå in på länken utbildning så hittar du nog mer information!
 
Ängelholms ridgymnasie är MYCKET trevligt! Jag bor där (inte på skolan...) och den är mycket populär. Hoppningen är lagd till Ängelholm (samma anläggning där SM hölls) och dressyren till Munka-Ljungby (ca 1 mil utanför, jag har lediga boxplatser om någon är intresserad! rider dit på 10 minuter). MYCKET bra lärare!
 
Finns även ett i Kalix.
De har dock ingen hemsida så vitt jag vet.
 
http://www.naturbruk.org/pecan/utb/utb_default.asp är en sida där du hittar alla naturbruksgymnasium i Sverige, utmarkerade på en karta så du ser var de finns när du pekar på edn länken och med mycket bra information om du klickar in på infosidorna. Hela naturbruk.org är bra, men denna sidan är ultimatumet..
Lycka till!
(själv rekommenderar jag Bollerup, men jag har ju inte heller gått på nån annan skokla så vad vet jag. kram.)
 
Hejsan!
jag ska nog försöka komma in på Plönninges gymnasie!!
det värkar as bra....jag vill i såfall gå ridsport!
Hemside adressen är: www.plonninge.mu
Den som står där uppe som nån annan har skrivit är lite komplisserande..!!..KJMjojo
 
Hej!

det finns ett ridgymnasium i Vansbro som ligger i Västerdalarna. Jag har bara hört bra ord om den utbildningen! De ska ha mycket välutbildade hästar och ponnyer i både hopp och dressyr där samtliga ligger på LA / MSV nivå!!!

Sök via länkarna på Bukefalos!
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Jag letar eventuellt unghäst och är lite fundersam på ”nyttan” med dolda fel försäkring, alltså att den är införsäkrad redan som...
Svar
5
· Visningar
865
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 912
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag vet att många är trötta på mina skriverier och gnällande. Men ganska ofta är det berättigat, när man som funktionsnedsatt ÄR i...
Svar
0
· Visningar
371
Senast: IngelaH
·
Gnägg Hej. Jag har köpt en importponny från Irland som befunnit sig i Sverige under 4år men där de som tog hit honom har "missat" att...
Svar
1
· Visningar
642

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp