Hästhandlare i Skåne får djurförbud

När jag läser den ganska korta artikeln i Ridsport får jag snarare känslan att motiveringen till djurförbudet, "förebygga lidande för hästar", använts som ett svepskäl för att hästhandlaren inte följt regelverket.
 
Det innebär väl inte att man får missköta de hästar man har till försäljning?
Det var ju definitivt inte det jag menade!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag syftade på att hennes hästar står skrivna på andra. Och att hon kan hävda att hon bara hjälper till med deras hästar, trotts djurförbud !!!! Dvs att hon ändå har med djur att göra. Folk i detta forum alltså
 
Det var ju definitivt inte det jag menade!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag syftade på att hennes hästar står skrivna på andra. Och att hon kan hävda att hon bara hjälper till med deras hästar, trotts djurförbud !!!! Dvs att hon ändå har med djur att göra. Folk i detta forum alltså
Har man djurförbud brukar det även innebära att man inte får sköta de djurslag man har djurförbud för. Även om man inte äger dem alltså.
 
Länsstyrelsen kontrollerar folk med djurförbud med jämna mellanrum. Om folk i personens närvaro vet om det (och halva Sverige verkar veta detta nu) skickar in en anmälan kommer det garanterat kollas upp.
Får väl hoppas det :) hoppas bara inte hästar kontrolleras utan även andra djur hon har.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Sommaren 2021 upptäcktes märken på en häst efter ett lopp vid travtävlingar i Vaggeryd. Hästen hade körts av Tyler Mifsud som åtalades...
Svar
19
· Visningar
900
Senast: MissFideli
·
  • Artikel
Hästnyheter Förra året hittade länsstyrelsen fyra hästar som självdött och fem magra, levande hästar, på en gård. Nu får gårdsägarna djurförbud...
Svar
0
· Visningar
544
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Smutsigt dricksvatten, skaderisker i hagen, ingen kontakt med andra hästar och bristande hovvård. Det är bara några återkommande brister...
Svar
0
· Visningar
470
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Långdals ridcenter i Nykvarn utanför Stockholm läggs nu ner, efter att länsstyrelsen gett ägaren Anne Lindblad ett föreläggande om att...
Svar
0
· Visningar
521
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp