Hästhandlare ska ha sålt hästar för miljoner utan att skatta

Ett hästföretag i Mellanskåne ska ha fått in miljonsummor på försäljning av hästar – utan att skatta. Förvaltningsrätten ger nu Skatteverket rätt att söka efter handlingar och dokument hemma hos de ansvariga för bolaget för att säkra ytterligare bevis.
 
Skånes största ridcenter? Ojdå... stod det så? Ingen rätt att vara arbetsgivare och inga momsade hästförsäljningar? Spännande ;-)
 
Det finns ju en krets av personer runt den som åkte dit, som pysslar med hästhandel och att bryta mot reglerna. Så jag är inte förvånad om det är samma "krets" som gjort detta.
Dom är ju inte direkt de smartaste utan skryter glatt och öppet på fb hur dom t ex lurar djurskyddet genom att "sälja" importerade hästar innan djurskyddet hinner hitta platsen hästarna finns på.
 
Samma person som hade smitta i stallet och ändå åkte runt och tränade. Blev stoppad i flera ridhus men istället för att fundera på om det verkligen är lämpligt att åka runt med kvarka i stallet så försökte personen komma in i fler ridhus.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En hästhandlare i Skåne misstänks ha sålt hästar för flera miljoner och sedan smitit från skatten. Nu ska Skatteverket göra hembesök hos...
Svar
0
· Visningar
235
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så bråkiga tankar man kan ha ibland. När man bara borde bara här och nu. Frejen är ju opererad nu igen, i måndags. Gipsbyte är bokat...
Svar
4
· Visningar
1 163
Senast: Takire
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Som en person med flera hälsoproblem genom livet som vården inte har kunnat hjälpa, så har jag kommit att fundera en hel del över just...
2
Svar
30
· Visningar
4 411
Senast: TinyWiny
·
Ekonomi & Juridik För att undvika igenkänning vill jag inte gå in på alla detaljer, jag är bara intresserad av det juridiska läget, inte vad som är rätt...
2
Svar
38
· Visningar
2 577
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp