Hästhandlare som gör byten?

Görel

Moderator
Har du tips på sådana? De flesta verkar rikta in sig mot tävlingshästar, men jag har ett väldigt fint kallblod som jag skulle vilja byta (och kan såklart lägga en del emellan).

Påminner om att man inte får diskutera enskilda näringsidkare enligtforumreglerna.

Lovisaleonora

Moderator
Försökte men hittade inget i Norrland, och de flesta verkar vara inriktade mot tävlingshästar/varmblod.

Jag tror det är svårt att hitta någon som vill ta ett kallblod i inbyte, om det inte är en kallblodstravaren i tävlingskondition för banan alt. avel.

Tyvärr är det ju lite värde i dessa hästar generellt och då riskerar handlaren att stå med en hyllvärmare som äter upp förtjänsten.

Har du provat att privatannonsera? Vad vill du ha för häst istället?

Retnac

Trådstartare
Jag tror det är svårt att hitta någon som vill ta ett kallblod i inbyte, om det inte är en kallblodstravaren i tävlingskondition för banan alt. avel.

Tyvärr är det ju lite värde i dessa hästar generellt och då riskerar handlaren att stå med en hyllvärmare som äter upp förtjänsten.

Har du provat att privatannonsera? Vad vill du ha för häst istället?

Jag har provat, har eventuellt några intressenter. Vill bara utforska möjligheterna.

Jag vill ha en häst som är lite lugnare, kanske äldre och tryggare än den jag har nu. Har inga specifika önskemål om ras men anar att kallblod kanske inte är rätt för mig.

Liknande trådar

• Artikel
Hästnyheter Tillstånd för verksamheten har saknats och hästhållningen har haft upprepade brister. Nu får hästhandlaren bakom verksamheten djurförbud.
Svar
17
· Visningar
1 201
Utrustning Hej! Ska byta in mitt bojsläp Bravo 216 eh som är från -07, i gott skick och bara tre ägare (jag sedan -10). Jag är erbjuden 20’ för det...
Svar
7
· Visningar
482
  • Artikel
Hästnyheter Flera svenska ridskolor köper ofta hästar från hästhandlare som saknar tillstånd - i en granskning gjord av Helsingborgs Dagblad och...
Svar
8
· Visningar
1 122
Hästliv Vad finns det för bra sidor (om det ens finns några) där man kan söka efter ponnyer? Jag letar efter en speciell ponny nämligen och...
Svar
8
· Visningar
721

Bukefalos

• Markerat mellan val

Dagbok, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack #8
  • Vad kostar en skiktröntgen?

Hästrelaterat