Hästhandlare som gör byten?

R

Raderad medlem 142449

Finns det hästhandlare/försäljningsstall som gör inbyte?
 
Ja, och det är det nog många som gör om det är ett bra byte.

Har du tips på sådana? De flesta verkar rikta in sig mot tävlingshästar, men jag har ett väldigt fint kallblod som jag skulle vilja byta (och kan såklart lägga en del emellan).
 
Har du tips på sådana? De flesta verkar rikta in sig mot tävlingshästar, men jag har ett väldigt fint kallblod som jag skulle vilja byta (och kan såklart lägga en del emellan).

Påminner om att man inte får diskutera enskilda näringsidkare enligtforumreglerna.
 
Försökte men hittade inget i Norrland, och de flesta verkar vara inriktade mot tävlingshästar/varmblod.

Jag tror det är svårt att hitta någon som vill ta ett kallblod i inbyte, om det inte är en kallblodstravaren i tävlingskondition för banan alt. avel.

Tyvärr är det ju lite värde i dessa hästar generellt och då riskerar handlaren att stå med en hyllvärmare som äter upp förtjänsten.

Har du provat att privatannonsera? Vad vill du ha för häst istället?
 
Jag tror det är svårt att hitta någon som vill ta ett kallblod i inbyte, om det inte är en kallblodstravaren i tävlingskondition för banan alt. avel.

Tyvärr är det ju lite värde i dessa hästar generellt och då riskerar handlaren att stå med en hyllvärmare som äter upp förtjänsten.

Har du provat att privatannonsera? Vad vill du ha för häst istället?

Jag har provat, har eventuellt några intressenter. Vill bara utforska möjligheterna.

Jag vill ha en häst som är lite lugnare, kanske äldre och tryggare än den jag har nu. Har inga specifika önskemål om ras men anar att kallblod kanske inte är rätt för mig.
 

Liknande trådar

Hemmet Behöver hjälp med tips hur jag ska göra eller vem ska kontakta för byta till ny sockel (och sladd), på denna lampa. Hade hoppats skulle...
Svar
4
· Visningar
339
Hundhälsa Vi är tvungna att byta försäkringsbolag på vår gamla hund, eftersom han har ManyPets som ska lägga ner sin verksamhet i Sverige. De har...
Svar
3
· Visningar
330
Senast: Breen
·
  • Låst
Hemmet Med tanke på tros-tråden och hur ofta man byter dessa: Hur ofta byter ni badhanddukarna? Alltså de som används i badrummet efter dusch...
11 12 13
Svar
257
· Visningar
8 298
Senast: Hedinn
·
Ekonomi & Juridik Jag fick ytterligare en höjning av vetrinärvårdsförsäkringen i år. Nu har jag en gammal häst som jag inte göra något större ingrepp på...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 215
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring - igen
  • Kattbilder #9
  • Trixtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp