Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja?

Men vad söker du då?
En renrasig SWB som 'har allt' men inte kostar därefter?
För,
Självklart kan man fynda men de flesta får ju köpa vad det kostar för andra att tillverka och utbilda och forma det du vill ha.
Jag har hela tiden skrivit halvblod vem har hittat på detta med SWB? Finns mkt halvblod födda i många länder. Dom föds ju inte bara i Sverige liksom.
 
Jag har hela tiden skrivit halvblod vem har hittat på detta med SWB? Finns mkt halvblod födda i många länder. Dom föds ju inte bara i Sverige liksom.

Tja det är inte konstigare med swb ÄN KWPN eller holsteiner eller... Det är olika lands varmblodiga ridhästars, det som förr kallades halvblod, avelsförbund.

Är du rädd att bli lurad så är risken markant mindre med en svenskfödd..
 
Har gjort ett och annat felköp inte kul att köpa häst längre. Funderar ändå vidare.

Ju billigare häst (jmf mot marknadspris) du köper, desto större risk det blir fel.

Det är därför jag är hästlös nu. Fast jag har mer än din budget till hästköp. Men jag tänker inte ens börja leta ridhäst förrän jag har 100. Och jag är inte låst vid halvblod, jag kan mycket väl rida ponny med.

Ska jag köpa häst för en låg summa så blir det ett föl.
 
Ju billigare häst (jmf mot marknadspris) du köper, desto större risk det blir fel.

Det är därför jag är hästlös nu. Fast jag har mer än din budget till hästköp. Men jag tänker inte ens börja leta ridhäst förrän jag har 100. Och jag är inte låst vid halvblod, jag kan mycket väl rida ponny med.

Ska jag köpa häst för en låg summa så blir det ett föl.
Tacka vet jag shettisar, lätta att köpa och billiga. Tacksamma och trevliga också, fina små djur.
 
Ju billigare häst (jmf mot marknadspris) du köper, desto större risk det blir fel.

Det är därför jag är hästlös nu. Fast jag har mer än din budget till hästköp. Men jag tänker inte ens börja leta ridhäst förrän jag har 100. Och jag är inte låst vid halvblod, jag kan mycket väl rida ponny med.

Ska jag köpa häst för en låg summa så blir det ett föl.
Själv har jag sett svindyra hästar på marknaden där det redan i annonsen står svårriden.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
2 984
Senast: WBanna
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 686
Senast: Mia_R
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 284
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 759
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp