Status
Stängd för vidare inlägg.
Och många inte fullt så dyra som beskrivs passa bra till ridskolor, nybörjare etc.
Bra ridskolehästar kostar.

Vet en D ponny som är till salu nu. Född -12 okänd härstamning, pigg och känslig men hoppar snällt. Pris 59'.

Nu passade den ju inte så en som passar ligger högre.
Ridskoleägaren har precis avslutat sina år som ponny förälder så vet nog vad ett lämplig pris är att få sålt ganska snart utan att dumpa priset.
 
Bra ridskolehästar kostar.

Vet en D ponny som är till salu nu. Född -12 okänd härstamning, pigg och känslig men hoppar snällt. Pris 59'.

Nu passade den ju inte så en som passar ligger högre.
Köpte ett kallblod utbildad lätt B för 45000 den fick genast fång i olika omgångar och dog, helt onödigt att köpa den var det. Man kan ju undra hur mkt sjuk den varit innan. Smal som en pinne var den när jag köpte den.
 
Hur tänker du att hästen fick fång efter att du köpt den? Gödde du upp den för snabbt så att den fick fång p g a det?
Den var helt galen, åt hö som ett afrikabarn och lite rundare blev den ju. Vet inte vad det var med den, verkade helt utsvulten varje dag.
 
Den hästen kom från en hasthandlare som köpt den utomlands. Har köpt flera hästar efter det av inhemsk uppfödare och ingen av dem har haft några mystiska fel.
Fast även inhemska hästar kan få fång, så inget konstigt med det. Nackdelen med att köpa från hästhandlare är att de inte vet så mycket om hästen, då de knappt hinner lära känna den innan den är såld.
Samtidigt har man ansvar själv som ägare, får hästen fång en gång får man se om det går att undvika/linda så den inte får det igen. Jag tycker ärligt det låter som du lastar säljaren för det du råkade ut för.
 
Alltså är det här en trolltråd, eller? Börjar mer å mer låta som det... 😅

Bra hästar kostar pengar. Speciellt om det är raser med en efterfråga (ie ofta halvblodstyp) utan nämnvärda olater, passande temperament och vettig utbildningsnivå (om man inte vill göra jobbet själv). Vill man skrota runt i skogen funkar liksom en ridtravare för 10'. Förstår liksom inte vari kärnfrågan ligger? Att ingen SKÄNKER bort en vettig häst?
 
Alltså är det här en trolltråd, eller? Börjar mer å mer låta som det... 😅

Bra hästar kostar pengar. Speciellt om det är raser med en efterfråga (ie ofta halvblodstyp) utan nämnvärda olater, passande temperament och vettig utbildningsnivå (om man inte vill göra jobbet själv). Vill man skrota runt i skogen funkar liksom en ridtravare för 10'. Förstår liksom inte vari kärnfrågan ligger? Att ingen SKÄNKER bort en vettig häst?
Är du ett troll eller?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 686
Senast: Mia_R
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 280
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 758
Senast: Stereo
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 323
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp