S

settan

jag skulle vilja komma i kontakt med personer som har köpt häst och sedan lyckats häva köpet. Hur har ni gått tillväga?

Haft ett skrivet kontrakt om vad som skulle gälla. När inte de punkterna uppfylldes till fullo gick köpet tillbaka.

P

PeGe

Jag köpte en ganska billig häst, som dock påstods vara frisk. Hon hade ingen stam och var oinriden. När vi sedan satte igång henne så blev hon halt innan vi ens hann komma till galoppen, och vid röntgen konstaterades lösa benbitar. :cry: Ville då häva köpet när vi efter flertalet behandlingar mot kotledsinflammation samt div. alternativbehandlingar, konstaterade att hon måste opereras för att ev hålla.
Detta ville dock inte säljaren :devil: men med hjälp av en duktig advokat så fick jag tillbaka hela köpeskillingen + 10 000:- OCH fick behålla hästen.... som nu naturligtvis ska opereras. :D
PM:a mig om du vill veta mer detaljer! :)

M

MaLinn

Oj! Det var inte dåligt att få 10000:-!
Det gäller att skriva avtal NOGA och verkligen läsa igenom vad man skriver på och se att det inte fins någon Hake någonstans!

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag köpte en häst i slutet av mars i år och funderar på att häva köpet. Vart hittar jag info om vad som gäller?
4 5 6
Svar
118
· Visningar
14 978
Hästmänniskan Nu ska tilläggas att jag inte är någon av ägarna men jag är berörd ändå eftersom en av personerna är en god vän till mig. En häst ägdes...
2
Svar
38
· Visningar
4 338
Senast: Smedholt
·
Ekonomi & Juridik Jag köpt en häst i mars i år som jag inte har ridit sen början på maj och ska nu reklamera köpet. Pratade nyss med en jurist som inte...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
11 196
Senast: Görel
·
Avel Jag tänkte betäcka två av mina egna ston med min egen unghingst. Jag gör det av personliga skäl, för min egen skull och utan tanke eller...
Svar
5
· Visningar
1 193

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar