S

settan

jag skulle vilja komma i kontakt med personer som har köpt häst och sedan lyckats häva köpet. Hur har ni gått tillväga?
 
Haft ett skrivet kontrakt om vad som skulle gälla. När inte de punkterna uppfylldes till fullo gick köpet tillbaka.
 
Jag köpte en ganska billig häst, som dock påstods vara frisk. Hon hade ingen stam och var oinriden. När vi sedan satte igång henne så blev hon halt innan vi ens hann komma till galoppen, och vid röntgen konstaterades lösa benbitar. :cry: Ville då häva köpet när vi efter flertalet behandlingar mot kotledsinflammation samt div. alternativbehandlingar, konstaterade att hon måste opereras för att ev hålla.
Detta ville dock inte säljaren :devil: men med hjälp av en duktig advokat så fick jag tillbaka hela köpeskillingen + 10 000:- OCH fick behålla hästen.... som nu naturligtvis ska opereras. :D
PM:a mig om du vill veta mer detaljer! :)
 
Oj! Det var inte dåligt att få 10000:-!
Det gäller att skriva avtal NOGA och verkligen läsa igenom vad man skriver på och se att det inte fins någon Hake någonstans!
 

Liknande trådar

  • Låst
Ekonomi & Juridik Jag har köpt en häst nyligen, ett projekt. Dock fanns det en mycket mer gedigen historik bakom denna häst jag vet att fd ägaren vetat om...
21 22 23
Svar
452
· Visningar
26 526
Senast: Görel
·
  • Artikel
Hästnyheter Hästen som kvinnan köpte som trygg allroundhäst visade sig vara både farlig och oridbar. När köpare och säljare möttes i tingsrätten...
Svar
3
· Visningar
1 064
Senast: fio
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
1 981
Senast: BornAgain
·
Kläder & Bli fin Har fått ett GoGiftpresentkort som jag skulle vilja använda på Zalando, men jag hittar bara hur man köper/löser in deras presentkort...
Svar
5
· Visningar
372

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp