Hästköpar funderingar

Status
Stängd för vidare inlägg.
A

Arya

Har ett tag nu funderat på att jag vill ha ett sto, gärna ett ungsto som jag skulle kunna rid inn. Dock med det i tankarna att jag ville att hon skulle vara avelsmatrial då jag har fått ökat intresse för avel. Jag bad min vänina ha tankarna på mej då jag visste att hon ska snart tain några ungston som skulle kunna passa det jag söker efter. Men hon hade kontakt med mej tidigare, då hon hade fått ett ungsto till sej som skulle vidare säljas, som hon trodde skulle kunna passa.
Stoet är 6-7 åring (minns inte i talade ord faktiskt vilket av dom hon är :crazy:) e. Suðri frá Holtsmúla u. ett Klass I sto (har kvar att få info om hennes stam dock). Gillar värkligen hennes uppsyn. Hon är stoooor! Har otroligt mycket och tjock man, svans och hovskägg. Mycket vackert svart. Lång och vacker hals. Dock just nu är hon helt ur form, lite muskler samt inte riden en längre tid. Provade henne lite dock (ska rida henne mer efter att hon har fått lite mera kondis), hon är 4-gångare med mycket trav, just nu är hon på det steget att hon har börjat att tölta, men dock måste tölten strkas mycket samt den går ändas mycket sakta, traven är fin. Hennes plusar är stora tycker jag då hon använder halsen mycket bra i ridningen medavid ålder och är en dröm i handen, hennes minusar är att hon har mycket kvar att jobba i tölten samt i steget som hon är nu skulle jag vilja ha henne lyhördare ill skänklarna, men tycker att det är mera okunskap från hennes sida heller en lathet. Hon har fin gång och lyfter bra trotts hur pass fet och ur kondis hon är just nu.
Vad tror ni kära bukare är hon nåt som man borde ta och fundera på häst köp? Slänger in lite bilder på henne ;)

Sudradottir2.jpg


Sudradottir.jpg
 
Sv: Hästköpar funderingar

Vacker häst utav det man kan se. Säger samma sak - Go for it :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 813
Senast: nullo-modo
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 797
Senast: tuaphua
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 887
Hästmänniskan Jag har min fjording utlånad på foder sedan augusti. Jag gjorde ett spontanbesök för att hälsa på henne och möter en välskött häst vad...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
13 897
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp