Hästloppis

ameo

Trådstartare
Moderator
OM man generaliserar, vilken typ av prylar kan man räkna med att få sålt på en hästloppis? Vilken typ av prylar förväntar sig besökarna att det finns där`?
Går det att sälja gamla/omoderna billiga grejer i gott skick?
(äldre kvalitets-) Sadlar?
Urvuxna ridkläder och -skor?

Funderar på om det är värt mödan att göra en sadelkammarrensning, där merparten av prylarna börjar närma sig antikväde… :p (inte riktigt kanske, men..) Eller om jag helt enkelt ska fylla några sopsäckar med sånt jag inte använder. //loppis-novis
 
Har förvisso bara varit på en hästloppis men där såldes rubbet. Familjen skulle sälja gården och anläggningen och lägga ner hästarna så dom sålde allt som hade med hästar att göra. Kläder, täcken, handskar, träns, tyglar, ja allt. Jag hade definitivt packat ner det jag ville bli av med och sålt
 
Alla jag har varit på - kvalitetsgrejer till vrakpris säljs. Resten blir kvar. Facebook är enklare och man får mer betalt.
 
Jag har sålt på hästloppis och det gick oväntat bra faktiskt, fick sålt mer än jag väntade mig - hade blandade saker, allt från ridkläder till skydd, schabrak, bett osv. dock inte så många saker. Hopplöst med lådor med typ "remmar". Sakerna måste gå att se ordentligt och inte vara nån härva eller ihopknölat.
Tror att man mest får anpassa priset efter vad man säljer; äldre och kanske inte så "kul" grejer - billigt (och typ vara glad att bli av med sakerna), nyare och kanske lite eftertraktade saker kan man ta mer för *obviously*.
 
Alla jag har varit på - kvalitetsgrejer till vrakpris säljs. Resten blir kvar. Facebook är enklare och man får mer betalt.
Det finns flera skäl till varför jag inte vill sälja via Facebook eller valfri annan annonssida.
Dels är det huvudsakligen riktigt billiga prylar jag vill bli av med och såna är inte ens lönt att lägga möda på att packa och skicka. Dels är jag helt värdelös på att få iväg saker som ska skickas. Och dels orkar jag inte ens hålla på med sån annonsering.
Jag tänker att det är lättare att bli av med småpryttlar om man har dem öppet på ett bord, bland folk som är sugna på att handla. Och man slipper packa och skicka.
 
Det finns flera skäl till varför jag inte vill sälja via Facebook eller valfri annan annonssida.
Dels är det huvudsakligen riktigt billiga prylar jag vill bli av med och såna är inte ens lönt att lägga möda på att packa och skicka. Dels är jag helt värdelös på att få iväg saker som ska skickas. Och dels orkar jag inte ens hålla på med sån annonsering.
Jag tänker att det är lättare att bli av med småpryttlar om man har dem öppet på ett bord, bland folk som är sugna på att handla. Och man slipper packa och skicka.
Om det är "värdelösa" saker så skulle jag prova sälja jättebilligt eller ge bort dom. Jag tycker att loppis är ganska jobbigt, man ska packa, prismärka, packa upp, stå där en halv dag. Jag skulle ge bort billiga prylar istället.
 
Jag skulle säga att det beror på var loppisen ligger och vilka som kommer. Ibland vill de bara ha märkessaker, men kan man t.ex sälja till en hästverksamhet eller liten ridskola, så är det lättare att få sålt både det ena och det andra.
 
Dels är det huvudsakligen riktigt billiga prylar jag vill bli av med och såna är inte ens lönt att lägga möda på att packa och skicka. Dels är jag helt värdelös på att få iväg saker som ska skickas. Och dels orkar jag inte ens hålla på med sån annonsering.
Jag tänker att det är lättare att bli av med småpryttlar om man har dem öppet på ett bord, bland folk som är sugna på att handla. Och man slipper packa och skicka.

Man kan ju försöka sälja i paketpris också, typ köp allt detta för x. Så blir det lättare med pack och frakt. Kanske funkar på loppisbord också om det går trögt?
 
Jag tror det är lättare att sälja de riktigt billiga grejerna på loppis eftersom man slipper frakten. Hovkratsar och sådant, t ex, skulle man ju inte bemöda sig att köpa på annons, liksom extragrimmor, grimskaft osv.

Passar på att rekommendera att prismärka tydligt och ha ett smidigt betalalternativ, som Swish!
 
Man kan ju försöka sälja i paketpris också, typ köp allt detta för x. Så blir det lättare med pack och frakt. Kanske funkar på loppisbord också om det går trögt?
nu var det loppis jag frågade om ;)
jag är INTE intresserad av att sälja på annons

Jag tror det är lättare att sälja de riktigt billiga grejerna på loppis eftersom man slipper frakten. Hovkratsar och sådant, t ex, skulle man ju inte bemöda sig att köpa på annons, liksom extragrimmor, grimskaft osv.

Passar på att rekommendera att prismärka tydligt och ha ett smidigt betalalternativ, som Swish!
Jo, det är lite så jag tänker, att det är lättare att sälja småprylar till lågpris från ett bord. Jag har t.ex gott om borstar till barnhänder, eftersom jag hade 4 små barn samtidigt.

Och ja, självklart prismärka tydligt. Och swish är en självklarhet :)
 
  • Gilla
Reactions: Bri
Jo, det är lite så jag tänker, att det är lättare att sälja småprylar till lågpris från ett bord. Jag har t.ex gott om borstar till barnhänder, eftersom jag hade 4 små barn samtidigt.

Och ja, självklart prismärka tydligt. Och swish är en självklarhet :)

Här hade jag gjort en "ryktlåda till barn" :p satt ihop ett paket för bra pris och förhoppningsvis fått iväg ett gäng samtidigt :)
 
Här hade jag gjort en "ryktlåda till barn" :p satt ihop ett paket för bra pris och förhoppningsvis fått iväg ett gäng samtidigt :)
jag vill fortfarande inte skicka, så det är liksom inte aktuellt
Utan det är loppis eller sopsäck som gäller.
 
jag vill fortfarande inte skicka, så det är liksom inte aktuellt
Utan det är loppis eller sopsäck som gäller.

Jag menade på loppis :) Att liksom plocka ihop flera saker och paketsälja även på loppis - men inte bara en påse/låda med mixade prylar utan sånt som hänger ihop i "paket"
 
Det viktigaste är nog att ha någon slags ordning på loppisen. Enndel har liksom stora lådor säckar med billiga grejer där man får leta själv, sånt är bara asjobbigt.
Sålänge man kan se sakerna ordentligt och det är riktigt billigt går ju det mesta att sälja!
 
Jag menade på loppis :) Att liksom plocka ihop flera saker och paketsälja även på loppis - men inte bara en påse/låda med mixade prylar utan sånt som hänger ihop i "paket"
jag personligen tycker INTE om såna paket, eftersom de ofta innehåller prylar jag inte vill ha
Bättre då att ha X kr/st eller Y kr för 5. Så kan man välja sitt paket själv.

Det viktigaste är nog att ha någon slags ordning på loppisen. Enndel har liksom stora lådor säckar med billiga grejer där man får leta själv, sånt är bara asjobbigt.
Sålänge man kan se sakerna ordentligt och det är riktigt billigt går ju det mesta att sälja!
Jamen självklart!
Har ju jobbat en del med sälj och vet hur viktig exponering är...
 
jag personligen tycker INTE om såna paket, eftersom de ofta innehåller prylar jag inte vill ha
Bättre då att ha X kr/st eller Y kr för 5. Så kan man välja sitt paket själv.
Det finns folk som kan lägga upp sakerna så att man VILL köpa och plockar på sig saker bara för att skyltningen skapar ett "vill ha". Och 3 st för 10 kr, etc. är en jättebra tanke. Har läst någonstans att det är lockande med färgsorterade saker, typ alla blå saker tillsammans, och sedan alla röda - att det lockar till att köpa fler saker av samma färg för att hjärnan söker sammanhang.

Hela, rena, välputsade och snyggt presenterade saker med en glad och välkomnande säljare lockar mest.
 
OM man generaliserar, vilken typ av prylar kan man räkna med att få sålt på en hästloppis? Vilken typ av prylar förväntar sig besökarna att det finns där`?
Går det att sälja gamla/omoderna billiga grejer i gott skick?
(äldre kvalitets-) Sadlar?
Urvuxna ridkläder och -skor?

Funderar på om det är värt mödan att göra en sadelkammarrensning, där merparten av prylarna börjar närma sig antikväde… :p (inte riktigt kanske, men..) Eller om jag helt enkelt ska fylla några sopsäckar med sånt jag inte använder. //loppis-novis
Jag tycker det mesta brukar gå åt så länge det är snyggt framlagt, tydligt prissatt och rena grejer. Vill man slippa sakerna så sälj dem för en struntsumma eller skänk bort dem. Jag köper och säljer en hel del hästgrejer via loppisar (oftast via Facebook men ibland också vanligt). En del saker blir man kvar med längre men det enda jag inte fått sålt har hittills varit ett flugpannband och ett flugtäcke, men jag tänker att jag gör ett nytt försök mot våren/sommaren då sakerna är mer i säsong.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp