Hästmaskerad

Zzbrothers

Trådstartare
Hej,
De är ”hästmaskerad” tävling nästa vecka på ridskolan. Alltså en tävling där man tävlar tillsammans med en häst. Har helt tomt på idéer! Några förslag på kostymer?
 
Sötas var när vi gjorde barn och ponny till geting
Gul ponny som vi spraymålade svarta ränder på med barnhårfärg, barnet fick gadd, spröt och randig tröja.
(barnhårfärgen gick inte riktigt bort i tvätten efter tävlingen så där gick en randig ponny i hagen ett par dagar efteråt :angel: )
 
Vad är det för färg på hästen(även om Jemeni precis presenterade en härlig historia om hur man kan måla om en häst :))? Är den rapp/svart så kan ju "Zorro" vara ett alternativ. Lucky Luke med sin Jolly Jumper kan ju fungera på ljusare färger. Jag TROR mig minnas att Jolly Jumper var skimmel men med...????.... gul man(????). Men om det stämmer och du har en skimmel så kan du ju spraya manen gul kanske...

Mulle är ju alltid rolig och trolig på maskerad.

Annars riddare eller att du klär ut hästen till drake.

Sleipner? Eller en enhörning? Valfri bevingad häst? En My little Pony?

Emil i Lönneberga på Lukas?

Har du någon att rida i par med så kanske ni kan vara Jonathan och Skorpan på Grim och Fjalar?

Men det vore enklare att delge dig tips om du ville berätta hur hästen ser ut?
 
Jag har gjort zebrasafari.
Med en fjording, hade ju varit ännu snyggare med vit häst men vi vann faktiskt utklädnaden 😁. Målade ränder med barnhårfärg. Satte på oss typiska sådana safariskjortor och sydde en safarihatt som kunde träs över hjälmen.
 
Har varit racerbil, vann tom utklädningstävlingen då! Sydde ett täcke av ett rött lakan och gjorde hjul på benskydden, ratt i manen och hade själv skyddsglasögon, röd hjälm, röda stövlar och en röd tröja!
 
Jag har varit humla på maskeradhoppning och vunnit! Hade på mig en gul/svart randig poncho som jag sytt själv, vingar och så antenner på hjälmen. Ponnyn var mörkbrun och hade massvis med tygblommor i man och svans.
 
Jag har varit humla på maskeradhoppning och vunnit! Hade på mig en gul/svart randig poncho som jag sytt själv, vingar och så antenner på hjälmen. Ponnyn var mörkbrun och hade massvis med tygblommor i man och svans.
Hade varit roligt om du hade kunnat spreja manen och svansen gröna :angel::D
 
Jeg var fisker. Full regndress, hadde en gammel sydvest som jeg hadde oppå hjelmen. Fant et gammelt nettingdekken i svart hvor jeg festet noen fiskebamser på.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 153
Senast: Fiorano
·
Dressyr Hej! Nu när tävlingarna drar igång tillkommer också arbetet med att vara funktionär. Jag ska vara speaker men det var ett par år sedan...
Svar
16
· Visningar
1 389
Senast: settis
·
  • Artikel
Hästnyheter Hon gick ut näst sist i klassen och satte alla andra på plats. Petronella Andersson och Odina van het Klapscheut tog hem segern i 1.50...
Svar
0
· Visningar
92
Senast: Gunnar
·
Gnägg Snart är det jul! Jag är redan i julmode och lyssnar ivrigt på julmusik och planerar för julen tillsammans med Halle. Hur brukar ni...
Svar
16
· Visningar
1 109
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp