Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Hästmassör-utbildning

Seabaz

Trådstartare
Hoppas tråden ligger rätt nu?

Någon som gått någon form av hästmassörutbildning?
Vad har ni blivit, har ni någon inkomst av det, typ eget företag eller så?

Jag funderar på att söka...

M

mirjada

Sv: Hästmassör-utbildning

Jag gick en distansutbildning för ca 12år sedan...
Det var jätte kul och jag lärde mig jätte mycket.

Under min utbildning tog jag först 150kr och lite längre in i utbildningen 200kr för en massage och då såg det ut som att det skulle ha kunnat gå att driva som ett företag.
När utbildningen var klar höjde jag priset till 400kr och då föll mer eller mindre hälften av kunderna bort. Och då rann det ut i sanden att starta ett företag.
På den tiden fanns det inte så många massörer som det finns idag och jag tror att om du har tänkt starta ett företag med massage som behandlingsmetod så tror jag att det kan bli tungt att driva runt.
Jag tror att man måste tänka bredare = ha fler behandlingsmetoder om det ska kunna bli nån inkomst i det.

Seabaz

Trådstartare
Sv: Hästmassör-utbildning

jo det har jag också tänkt på (att det bör vara bredare) MEN om man nu ska åka runt och massera så vill man ju inte göra det "svart" kanske...
jag skulle aldrig själv ta ut någon som behandlar min häst och inte skriver kvitto på det.. men jag vet inte hur det funkar heller... det kanske man inte behöver ha just eget företag för? men nåt annat liknande? hmm

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5527 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Ekonomi&Juridik Det finns en gård i närheten som har ett markareal på ca 150ha som jag och en kompis satt och funderade på vad som krävs för att kunna...
Svar
9
· Visningar
1 335
Ekonomi&Juridik Hej! Jag har börjat kolla efter en hobbyhäst med plus i kanten och finkammar Hästnet varenda dag. Jag ser en hel del hästar som står...
Svar
15
· Visningar
1 569
Skola&Jobb Vill inte kapa @Wingates tråd, så startar egen. Är i läge känner jag behöver mer input vad man kan studera eller jobba som. Kort om...
Svar
8
· Visningar
515
Relationer Tänkte ev kontakta en lärare jag hade på högstadiet eftersom jag vill fråga några saker. Hittade inte henne i byn där hon bodde då men...
Svar
10
· Visningar
887

Allmänt, Barn, Dagbok

• OS Tokyo 2020 / 2021
  • 16 år
  • Stuga utan vatten

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Plast eller guld?