Hästmassör-utbildning

Seabaz

Trådstartare
Hoppas tråden ligger rätt nu?


Någon som gått någon form av hästmassörutbildning?
Vad har ni blivit, har ni någon inkomst av det, typ eget företag eller så?

Jag funderar på att söka...
 
Sv: Hästmassör-utbildning

Jag gick en distansutbildning för ca 12år sedan...
Det var jätte kul och jag lärde mig jätte mycket.

Under min utbildning tog jag först 150kr och lite längre in i utbildningen 200kr för en massage och då såg det ut som att det skulle ha kunnat gå att driva som ett företag.
När utbildningen var klar höjde jag priset till 400kr och då föll mer eller mindre hälften av kunderna bort. Och då rann det ut i sanden att starta ett företag.
På den tiden fanns det inte så många massörer som det finns idag och jag tror att om du har tänkt starta ett företag med massage som behandlingsmetod så tror jag att det kan bli tungt att driva runt.
Jag tror att man måste tänka bredare = ha fler behandlingsmetoder om det ska kunna bli nån inkomst i det.
 
Sv: Hästmassör-utbildning

jo det har jag också tänkt på (att det bör vara bredare) MEN om man nu ska åka runt och massera så vill man ju inte göra det "svart" kanske...
jag skulle aldrig själv ta ut någon som behandlar min häst och inte skriver kvitto på det.. men jag vet inte hur det funkar heller... det kanske man inte behöver ha just eget företag för? men nåt annat liknande? hmm
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har funderat på det här med att ha häst i en ekonomisk kris, klarar man det om man bor själv och har en medelinkomst? Tycker också...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 861
Senast: animalasia
·
  • Artikel
Dagbok Jag har bestämt mig för att utbilda mig vidare. De utbildningarna jag har sedan innan är inget att ha om jag vill kunna tjäna mer än...
Svar
5
· Visningar
946
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 091
Senast: Zpunk
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 965
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp