Hästmsk:or, hur många steg går ni per dag?🙂

Mellan 10 -15 tusen steg per dagar. Beror lite på men är rörlig överlag dels pga av jobb i mellan åt på förskola och sen stallet såklart 😅 Men när jag studerar intensivt i perioder rör jag mig mindre helt klart.
 
Jag går i månadssnitt ~11000 steg/dag. Har ett stillasittande jobb och förstår inte riktigt hur man hinner med steg på 20k och uppåt på vardagar i kombo med rövtungt kontorsarbete..? :) Jag går ändå ganska mycket och skapligt raskt imo, minst 1.5-2 h med hundarna på en vanlig vardag + eget stall…
 
Jag går i månadssnitt ~11000 steg/dag. Har ett stillasittande jobb och förstår inte riktigt hur man hinner med steg på 20k och uppåt på vardagar i kombo med rövtungt kontorsarbete..? :) Jag går ändå ganska mycket och skapligt raskt imo, minst 1.5-2 h med hundarna på en vanlig vardag + eget stall…

Jag går runt 15000 steg ett normalt arbetspass. Skulle bli tokig av att sitta på kontor och inte får röra mig 😅
Antagligen väldigt tjock också 🙄
 
När jag jobbade heltid i stall gick jag 25-30k steg per dag. Har hundar också som jag såklart gick promenader med utanför arbetstid.
 
+ @LadyCovergirl

Jaha men denna p-vakt sa att han går ca 70 000 steg/dag. Ska jag leta upp honom (vet inte vad han heter och minns inte hur han såg ut) och säga att han ljuger?

Eftersom jag jobbat inom förvaltning för p-vakter i vår stad. Så vet jag hur det fungerar i just vår stad.

Det finns säkerligen p-vakter som gör jobbet gåendes hela dagarna - men de flesta åker bil mellan de olika parkeringsytorna de har att övervaka. Hade han sagt detta till mig hade jag verkligen ifrågasatt antalet steg.

Du behöver knappats jaga rätt på p-vakten, men ta uppgifterna med en nypa salt. Vissa människor överdriver allt de gör.


/Lizzie
 
Jag tänkte att det är ett påstående som man ifrågasätter när man hör det men tydligen inte.
Nja, varför skulle man ifrågasätta det? :) Man har väl ingen anledning att misstro någon som berättar en detalj om sitt jobb. Har man ingen erfarenhet av något närliggande jobb och ingen inblick i hur en sån arbetsvardag ser ut finns ju inget att jämföra rimligheten med heller. Jag skulle i alla fall inte räkna ut hur många mil det skulle innebära.
 
Nja, varför skulle man ifrågasätta det? :) Man har väl ingen anledning att misstro någon som berättar en detalj om sitt jobb. Har man ingen erfarenhet av något närliggande jobb och ingen inblick i hur en sån arbetsvardag ser ut finns ju inget att jämföra rimligheten med heller. Jag skulle i alla fall inte räkna ut hur många mil det skulle innebära.

Jag tänker att orimliga uppgifter ifrågasätts. Åtminstone är det så jag gör.
Att just 70 000 steg är orimligt borde vara allmänt känt. (Eftersom 10 000 steg ofta brukar anges som lämpligt snitt per dag.)
 
Jag tänker att orimliga uppgifter ifrågasätts. Åtminstone är det så jag gör.
Att just 70 000 steg är orimligt borde vara allmänt känt. (Eftersom 10 000 steg ofta brukar anges som lämpligt snitt per dag.)
Hehe, det är som sagt inget jag skulle reflektera över, om det är rimligt eller ej. Att det är allmänt känt skulle jag inte heller skriva under på. De tiotusen stegen är ju inte lämplighet för P-vakt under jobbdag. Jag skulle inte ägna det en tanke om någons uppgift om sin arbetsvardag är rimlig eller inte, om vi inte sitter i förhör eller liknande. Men nu utgår jag ifrån att det nämndes mest i förbigående, inte att det diskuterades ingående.
 
Hehe, det är som sagt inget jag skulle reflektera över, om det är rimligt eller ej. Att det är allmänt känt skulle jag inte heller skriva under på. De tiotusen stegen är ju inte lämplighet för P-vakt under jobbdag. Jag skulle inte ägna det en tanke om någons uppgift om sin arbetsvardag är rimlig eller inte, om vi inte sitter i förhör eller liknande. Men nu utgår jag ifrån att det nämndes mest i förbigående, inte att det diskuterades ingående.

Jag hade hajat till av uppgiften och varit för nyfiken för att släppa det :D
I hyggligt raskt promenadtempo går man sex kilometer per timme. Det innebär att p-vakten hela sitt arbetspass (ca åtta timmar?) måste hålla sånt tempo. Ingen tid för att kolla regnr, utfärda böter eller liknande. Redan där känns det orimligt :)
 

Liknande trådar

Anläggning Jag står idag i ett nybyggt stall fullutrustat med tillhörande bekvämligheter som varmvatten, flera spolspiltor osv. Anläggningen har...
2
Svar
25
· Visningar
4 762
Senast: Cilla
·
Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
5 631
Kropp & Själ Blev lite intresserad av frågan när jag för nyfikenhetensskull testade lite flera funktioner i min stegräknar-app, däribland mat- och...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
16 143
Senast: hastflicka
·
Äldre Apropå tråden om bästa vs. sämsta tiden i ditt liv, varför inte prata lite om framtiden då också? Hur önskar du att livet är om 10 år...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 113

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp