Hästord på engelska?

Leeo

Trådstartare
Hej! Vet inte om jag sätter det här i rätt ämne nu, men någon som vet vad man kan kalla det när man driver på en häst på engelska?
Tacksam för snabbt svar! ^^
 
Hej! Vet inte om jag sätter det här i rätt ämne nu, men någon som vet vad man kan kalla det när man driver på en häst på engelska? Även vad det heter när den ökar takten liksom? Har glömt hehe...
Tacksam för snabbt svar! ^^
 
Urge him/her on, quicken his/her pace.

Om du menar på ett instruerande sätt hade jag sagt "Use your leg aids to urge him on" eller "tap him with your leg to urge him forward". Om du vill att de skall öka takten hade jag bett dem att "Quicken your pace" eller "ask him/her to quicken his pace".
 
Hej! Vet inte om jag sätter det här i rätt ämne nu, men någon som vet vad man kan kalla det när man driver på en häst på engelska?
Tacksam för snabbt svar! ^^

"Ride more forward", "encourage your horse to go more forward" eller "ask for better rythm" gillar jag. Annars används "push him/her forward" flitigt.
 
Urge him/her on, quicken his/her pace.

Om du menar på ett instruerande sätt hade jag sagt "Use your leg aids to urge him on" eller "tap him with your leg to urge him forward". Om du vill att de skall öka takten hade jag bett dem att "Quicken your pace" eller "ask him/her to quicken his pace".
Det var nog det jag tänkte på, tack alla som svarade!
 

Liknande trådar

Träning När hästen går i korrekt form så trampar den in bakbenen in under kroppen, höjer ryggen och spänner bålen. Känslan blir ju då att hästen...
Svar
3
· Visningar
801
Senast: Tilly_85
·
Hästvård Hej, jag har en begreppsfråga jag hoppas kunna få svar på. Admin får ta bort inlägget om sånt är otillåtet i gruppen. Sitter med en...
Svar
1
· Visningar
460
Senast: Piaff
·
Hundavel & Ras På tal om det här med kamphundar. Min syster tog emot en omplacering för lite mer än ett halvår sedan, en 6 årig mastiffhane. En...
2
Svar
27
· Visningar
1 458
Senast: Fruentimber
·
Kropp & Själ Jag insåg nu att jag har som svarta små små små prickar alltså jätte små på ett födelsemärke, dock busar jag mig jätte ofta o de sitter...
Svar
6
· Visningar
582

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp