Hästpass/ chip mm...

L

LottaPotta

Okej, det finns säkert redan trådar på detta ämne, men orkar itne läsa igenom allt. så jag hoppas det finns någon därute som orkar svara på mina frågor iaf.
I år måste man ju fixa hästpass, om hästen har kompletta gröna papper, är det ngn ytterligare "kontroll" som måste utföras då?
Måste man skicka in orginalen eller kan man skicka in kopior? sist jag skaffade pass till min andra h'äst som inte hade några papper alls, tog det stört lång tid och var jätterörigt, jag vill ju inte att papprena ska försvinna? :S
och såg en tråd om chipmärkning, att det var ett krav från 05? har inte hört ett knyst om det innan?
såå, skicka gärna lite vägledning till en ngt förvirrad Lotta!
Tack!
 
Sv: Hästpass/ chip mm...

Om du har ett halvblod med en bok Identitetsbevis så behöver du inte kompletera med något mer. Har den bara ett A4 papper så måste en signalements beskrivning skickas med.
Orginalet måste skickas, men ta kopior på det i fall det skulle komma bort.
Chipp är det krav på alla ponnyer som slutmäts chippas och fins krav i vissa föreninger, vet dock inte vilka
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej allihopa. Behöver er hjälp och era synpunkter. Min mamma dog i november förra året och min pappa som nu är 82 år blev ensam kvar...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 857
Senast: kolblakkur
·
Ekonomi & Juridik Någon som har nåt tips på hur jag nu ska gå tillväga? I november fick jag "överta" en lite av problemhäst (islandshäst) av en svensk...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
12 179
Senast: Korven
·
E
Hästvård Jag har ingen aning om detta hamnar i rätt forum, om inte så ber jag om ursäkt. Jo jag har hittat en häst som jag ska ha på foder för...
Svar
3
· Visningar
848
Senast: Empooo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • bandage på katt
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp