Hästpass och avmaskningsmedel stulna från ridklubb

Är det ivermectin så är det nog attraktivt, en del menar att det är verksamt mot covid.

Och som sagt pass kan nog användas för att förse hästar med ny identitet men det funkar nog inte inom Sverige.
 
Läste en kommentar på FB där man trodde passen kunde användas gör att smuggla hästar in och ut ur landet. Att dem vid gränsen bara kollade att färgen stämde med passet och inte kollade chip nr eller liknande.
Det stämmer säkert. Även om de skulle kolla chip så kan chip sluta fungera och med tanke på hur många hästar som fortfarande saknar chip lär ju det ju inte vara några problem att då bara säga att chipet nog inte funkar.
 
Ivermectin mot Covid?🧐
Ja det finns undersökningar som tyder på det och det har använts i vissa länder. Det är också en stor grej för vissa då de hävdar att de är så effektivt att det kunnat rädda många liv och anser att orsaken till att det inte används är att vaccintillverkarna skulle förlora på det.

Jag vet inte riktigt hur effektivt det är egentligen, det pågår och har gjorts undersökningar.
 
Ja det finns undersökningar som tyder på det och det har använts i vissa länder. Det är också en stor grej för vissa då de hävdar att de är så effektivt att det kunnat rädda många liv och anser att orsaken till att det inte används är att vaccintillverkarna skulle förlora på det.

Jag vet inte riktigt hur effektivt det är egentligen, det pågår och har gjorts undersökningar.
De flesta av de där undersökningarna har skjutits i sank för att vara oseriösa men om jag inte minns fel så har man använt Ivermectin mot covid i några av de gamla öststaterna.
 
De flesta av de där undersökningarna har skjutits i sank för att vara oseriösa men om jag inte minns fel så har man använt Ivermectin mot covid i några av de gamla öststaterna.

Jag vet, men det gör inte att det inte finns folk som tror på det. Jag har inte satt mig in i frågan om det fungerar eller inte, men det finns de som vill ha ivemectin så jag ser det som en möjlig anledning att stjäla det.
 
Jag vet, men det gör inte att det inte finns folk som tror på det. Jag har inte satt mig in i frågan om det fungerar eller inte, men det finns de som vill ha ivemectin så jag ser det som en möjlig anledning att stjäla det.
Absolut är det så. Folk griper ju varje chans till "frälsning" liksom. Tradigt bara om sadelstölder nu kommer följas upp av stölder av pass å avmaskningsmedel.

@MiniLi Czechia å Slovenia är det förresten som tillåtit användning av det.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Karlstads kommun har sagt nej till bidrag och lån till Sörmons ridklubb som vill bygga ett nytt ridhus. Istället hänvisar kommunen till...
Svar
1
· Visningar
505
Senast: cowgirl81
·
  • Artikel
Hästnyheter 44 000 kronor i elräkning – och därtill bland annat ökade kostnader för hovslagare och dyrare försäkringar. Många utgifter som tvingar...
Svar
0
· Visningar
420
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter I helgen var det klubbtävlingar i dressyr hos Partille ridklubb. Många barn står på kö för att rida och klubben växer. Men samtidigt som...
Svar
0
· Visningar
298
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Ett hinder i chokladfärger var ett nytt inslag i banan när Sollentuna ridklubb kunde genomföra en hopptävling med publik för första...
Svar
0
· Visningar
167
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp