Hästpass till travare

K

knyttet

Är det så att godkända ID-kontrollanter INTE får utfärda konturdiagram på travare? Måste det vara en av STC:s godkända kontrollanter?
 
Har en kompis som skaffat hästpass till sin kallblodstravare, men hon ringde och frågade stc och hon fick till svar att veterinären kunde göra d.
Så hon tog dit distriktsveterinären som fyllde i tecknen och sen skickade hon d till stc och hon har då fått hästpasset!!
 
När jag red en travare som skulle få ett pass kom veterinären ut och gjorde konturdiagramet där han ändå skulle vaccineras. Det hade STC inga problem med.
 
Min kallblodstravare är registrerad i STC:s tredje stambok, hon får således inte starta i travtävling i Sverige.
I hennes fall gick det alldeles utmärkt att en "vanlig" veterinär (godkänd för att bl a utfärda FEI-pass) fyllde i konturdiagrammet.

PM:a mej om du vill veta mer!

Immer
 
VA??...vi ringde till vet. ute i flyinge när pass skulle skaffas till vårt varmblod.
Han målade av osv och fixade allt...och passet kom.

Vet i och för sig inte om han är godkänd av stc,men jag tycker det låter konstigt!!
 
Har pratat med STC nu, så jag kan ju berätta vad de sa ifall nån är intresserad! :p

Man får använda STC:s godkända ID_kontrollanter ELLER svensk veterinär. Man får inte använda ID-kontrollanter som inte är godkända av STC. Så! ;)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag vet att tex scootboots är godkända att tävla i enligt TR. Men får man använda tex Flex Pony Boots på klubbtävlingar och pay&jump...
Svar
16
· Visningar
797
Senast: Nevermind
·
Utrustning Hej jag undrar om en Racesafe 2000 är godkänd för ponnytrav, det ska stå på en lapp i västen men lappen i min väst är bortklippt 🙈 så...
Svar
3
· Visningar
519
Senast: Ponnyn2011
·
Hästvård het o älskar hoppning. Snäll och lugn i hantering, behöver inte ens bindas upp i stallgången. Till bara för några veckor sen fick man...
Svar
19
· Visningar
1 499
Hästvård Jag vet att man inte ska spekulera men i väntan på veterinärtid kan jag inte göra annat 🫣 Hästen blev i princip blockhalt vänsterbak...
Svar
13
· Visningar
901
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp