A

aska

hallå, jag vill veta hur hästpassen för olika raser. Travare och sv. halvblod har shysta inbundna pass men islandshäst har nåt löjligt med plastfickor där man ska stoppa i pappren själv (om det är så fortfarande). Så jag undrar lite om andra raser och vad de KOSTAR....
 
På Arabsidan sä är passen oxå inbundna, fram och baksida är i plast för att skydda pappret antar jag.
Vet inte riktigt vad passen kostar, fick med passet när jag köpte hästen
 
Jag ska skicka in papprena och får mitt pass från Connemarasällskapet mot postförskott 200:-

Vet inte hur de ser ut dock...
 
Vid nyregistrering eller i samband med ägarbyte om hästen inte har pass innan, kostar ett pass hos ARAB 400:- inkl. moms.

Vid komplettering med hästpass på tidigare reggad arab (ren arab pratar jag nu bara) kostar ett hästpass 500:- inkl. moms.
Sedan tillkommer kostnad för ID-kontrollant förståss, och det är ju allt från 100:- och uppåt + milersättning
 
Welsharna har en pappersbok,gul,som man har i plastomslag. Ganska snyggt med welsh loggan tryckt. Kostade runt 250kr att reg. föl med pass och någon hundring att byta från reg bevis till pass.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en hanhund på ungefär 1,5 år. Han är min första hund, så jag skulle behöva lite hjälp på traven. Han ska nu börja på...
Svar
10
· Visningar
1 125
Senast: Grazing
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: linlar1
·
Övr. Hund skulle passa om man har Border Collie, men skulle vilja ha en något mindre, lättsam hund som fortfarande vill hänga med på långa...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
4 782
Senast: Tonto
·
Hundavel & Ras Nu behöver jag bukes samlade kunskap för jag blir själv inte riktigt klok på vilken ras jag ska välja. För att göra en lång historia...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
6 999
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp