Hästpresentation

Och nummer 2:
Hästens namn: Potrico "Rico"
Ålder/ras/stam: 2013. Okänd stam. Import Spanien. Så en andalusier. Rotar för fullt i hans förflutna och har väl tagit mig till att troligen kommer från ett stall som föder upp tjurar till tjurfäktning.
Hur länge har du haft den: 1 månad.
Vad gör ni tillsammans (tävlar/tränar/nivå): han rör sig riktigt trevlig men är extremt spänd så vi övar mest på att inse att man inte får stryk för minsta lilla grej här. rider mest ut i skogen och övar på att andas men sen blir det dressyr. Tycker han hoppningen är kul så får han göra det också.
Vad har du för mål med hästen: få till pass med mental lösgjordhet i alla gångarter. Vidareutbilda. Gas, broms, styrning och till viss del sidförande skänkel är vad som typ fungerar för tillfället.
Vad gjorde att du fastnade för just din häst: han köptes över telefon till ridskolan jag jobbar på. Hem fick vi en stackare som skakade vid uppsittning, kräver en väldigt balanserad ryttare och rycker till vid minsta rörelse. :meh: Tyckte synd om stackaren som säkerligen hade skickats vidare till nästa ridskola av hästhandlaren så jag köpte honom istället för att vi returnerade honom.
190604.jpg
 
Hästens namn: Blizzard
Ålder/ras/stam: 25, e. Ideal du Gazeau
Hur länge har du haft den: 18 år
Vad gör ni tillsammans (tävlar/tränar/nivå): skogspromenader och lättare ridning
Vad har du för mål med hästen: att få en fin sista sommar ihop
Vad gjorde att du fastnade för just din häst: han var tokig, en riktig utmaning, men också väldigt showig och snygg och mycket personlighet. 🥰
20210514_092429.jpg
 
Hästens namn: Sandbygårds Alfabeet (alfa)
Ålder/ras/stam: 6 år, fredriksborgare/danskt halvblod
Hur länge har du haft den: 3 år i novembee
Vad gör ni tillsammans (tävlar/tränar/nivå): Utbildar oss inom dressyr och hoppning
Vad har du för mål med hästen: Att ha mysigt, må bra och utvecklas tillsammans 🥰
Vad gjorde att du fastnade för just din häst: Fastnade för hans uttryck. Modig, snäll, mycket åsikter och positiv 😄
 

Bifogade filer

  • IMG_20210530_140705.jpg
    IMG_20210530_140705.jpg
    565,5 KB · Visningar: 120
Hästens namn: Wish Nicest Heart a.k.a. Nicke eller Lusen
Ålder/ras/stam: 2-årig welsh partbred-valack e: Linner Hedwr ue: Leunds Velds Elegant
Hur länge har jag haft den: 1,5 år
Vad gör vi: Inte så mycket än, övar på att bli skött och promenera. Just nu går han på bete och växer till sig
Våra mål: Inridning till vintern, på längre sikt bli en trevlig allroundhäst
Varför jag fastnade för honom: så jäkla söt som föl, plus att jag fick kompispris.

170939215_296173365247029_2711414306960042932_n.jpg
 
Hästens namn: Prince
Ålder/ras/stam: Född -96 så han är 25 i år but still going strong :love1: Okänd stam, import från Lettland innan passkravet ;)
Hur länge har du haft den: Prince och jag har spenderat 20 år tillsammans, hämtade hem honom 2001 :love1:
Vad gör ni tillsammans (tävlar/tränar/nivå): Vi tävlar inte längre, men tränar och gör framsteg snabbt efter ett par års skador hit och dit. Han har det här året känts 10 år yngre, riktigt roligt att han är så fräsch. :love:
Vad har du för mål med hästen: Att ha honom lika många år till! Jag hade gärna haft kvar honom på sidan av en yngre häst om några år, för han är en fantastisk läromästare för såväl ryttare som hästar.
Vad gjorde att du fastnade för just din häst: I ärlighetens namn så tänkte jag "en sån häst vill jag aldrig ha!" första gången jag träffade honom. Han hade noll tillit till människor och skrapade tänderna mot gallret för att skrämma bort alla vid första mötet. Det var i ett försäljningsstall så det blev provridning på honom (vi var där för att titta på en annan häst egentligen) och några till. Och han var lugnet själv vid ridning. Så trevlig, trots att han var gänglig unghäst, att jag föll pladask. Vi hade lämnat handpenning på honom när vi åkte därifrån och två veckor senare var vi och hämtade honom. På Alla hjärtans dag dessutom. :love:
 

Bifogade filer

  • IMG_20201115_124505vf629000.jpeg
    IMG_20201115_124505vf629000.jpeg
    232,7 KB · Visningar: 225
Hästens namn: Prince
Ålder/ras/stam: Född -96 så han är 25 i år but still going strong :love1: Okänd stam, import från Lettland innan passkravet ;)
Hur länge har du haft den: Prince och jag har spenderat 20 år tillsammans, hämtade hem honom 2001 :love1:
Vad gör ni tillsammans (tävlar/tränar/nivå): Vi tävlar inte längre, men tränar och gör framsteg snabbt efter ett par års skador hit och dit. Han har det här året känts 10 år yngre, riktigt roligt att han är så fräsch. :love:
Vad har du för mål med hästen: Att ha honom lika många år till! Jag hade gärna haft kvar honom på sidan av en yngre häst om några år, för han är en fantastisk läromästare för såväl ryttare som hästar.
Vad gjorde att du fastnade för just din häst: I ärlighetens namn så tänkte jag "en sån häst vill jag aldrig ha!" första gången jag träffade honom. Han hade noll tillit till människor och skrapade tänderna mot gallret för att skrämma bort alla vid första mötet. Det var i ett försäljningsstall så det blev provridning på honom (vi var där för att titta på en annan häst egentligen) och några till. Och han var lugnet själv vid ridning. Så trevlig, trots att han var gänglig unghäst, att jag föll pladask. Vi hade lämnat handpenning på honom när vi åkte därifrån och två veckor senare var vi och hämtade honom. På Alla hjärtans dag dessutom. :love:
Det är så roligt att se att ni fortfarande håller ihop efter alla år!❤️
 
Hästens namn: Pegasus
Ålder/ras 12 år, islandshäst, hingst
Hur länge har du haft den? En vecka
Vad gör ni tillsamman? Än så länge lär vi känna varandra. Vi rider ut, töltar och har kul.
Vad har du för mål med hästen? Att lära känna varandra. Träna för tränare. Att ha roligt tillsammans.
Vad gjorde att du fastnade för just din häst? Han är min drömhäst. Vacker med mycket utsrålning. Mycket bra separerade gångarter. En häst jag kan utvecklas med.
 

Bifogade filer

  • 639E80C1-90EF-4244-ACE1-3A15CC5A671C.jpeg
    639E80C1-90EF-4244-ACE1-3A15CC5A671C.jpeg
    58,9 KB · Visningar: 169
Hästens namn: "Bozze"
Ålder/ras/stam: Född 2015. Varmblodstravare, e. Brioni.
Hur länge har du haft den: 1 år.
Vad gör ni tillsammans: Uteritter och promenader, något enstaka pass på ridbana. Har köpt en rockard, så förhoppningsvis även körturer framöver.
Vad har du för mål med hästen: Enbart att ha det roligt!
Vad gjorde att du fastnade för just din häst: Temperamentet! Så cool och enkel i det mesta. Drömhästen.:love:
 

Bifogade filer

  • B7_liten.jpg
    B7_liten.jpg
    238,8 KB · Visningar: 129
Hästens namn: "Bozze"
Ålder/ras/stam: Född 2015. Varmblodstravare, e. Brioni.
Hur länge har du haft den: 1 år.
Vad gör ni tillsammans: Uteritter och promenader, något enstaka pass på ridbana. Har köpt en rockard, så förhoppningsvis även körturer framöver.
Vad har du för mål med hästen: Enbart att ha det roligt!
Vad gjorde att du fastnade för just din häst: Temperamentet! Så cool och enkel i det mesta. Drömhästen.:love:

Han är så fiin! Ser så himla snäll ut ❤
 
Hästens namn: "Lilla gubben"
Ålder/ras/stam: 8-årig quarterkille efter Whambam thank u mam :D
Hur länge har du haft den: Våra vägar korsades för ungefär 8 månader sen.

Vad gör ni tillsammans (tävlar/tränar/nivå): Tränar på grundläggande nivå, varvar bus i skogen och på gärdena som konditionsträning, och uppbyggande dressyr med fokus på lösgjorhet, reglerbarhet och vara på hjälperna. Han var i princip bara var inriden, gått lite i skogen men mest stått, varit skadad och haft problem i ryggen tidigare i livet. Jag rider "vanlig dressyr" eftersom det är det som jag är mest bekant med, rider dock mest bettlöst. Jag vill även att han ska gå att rida på lång tygel neck-reining style så det är med i träningen när vi är ute! Skulle säga att vi är på LB-nivå i nuläget.
Vad har du för mål med hästen: Att han ska få må bra och vara trygg, bli och hålla sig frisk, stark och rolig att rida, att vi ska få så lång tid som möjligt tillsammans. Att han ska vara en häst "alla kan rida". Ett konkret mål är också att kunna rida genom ett LA-program på godkända procent.

Vad gjorde att du fastnade för just din häst: Vi fann varandra när ingen av oss mådde så bra. Livet hade varit ganska tufft mot oss båda, han var lite bortglömd, ett "hopplöst fall" och samma med en annan :grin: Jag började ta hand om honom och han om mig och denna ängsliga halvvilda hästen fann snabbt vägen till mitt hjärta. Jag har varit tvungen att verkligen känna in honom, kunna ta bra beslut och bedöma vad som är rätt och det har fått mig att växa. Det känns som vi har gjort så enormt mycket för varandra, ja, att vi läkt varandra.Vi har gjort en sån resa och jag är så otroligt glad över förtroendet jag fått från denna lilla häst. Han har verkligen varit med och ändrat mitt liv till det bättre:heart
Lägger med en bild, övre är från tidigt i år och nedre är från nyss:
FFEE.png
 
Hästens namn: "Lilla gubben"
Ålder/ras/stam: 8-årig quarterkille efter Whambam thank u mam :D
Hur länge har du haft den: Våra vägar korsades för ungefär 8 månader sen.

Vad gör ni tillsammans (tävlar/tränar/nivå): Tränar på grundläggande nivå, varvar bus i skogen och på gärdena som konditionsträning, och uppbyggande dressyr med fokus på lösgjorhet, reglerbarhet och vara på hjälperna. Han var i princip bara var inriden, gått lite i skogen men mest stått, varit skadad och haft problem i ryggen tidigare i livet. Jag rider "vanlig dressyr" eftersom det är det som jag är mest bekant med, rider dock mest bettlöst. Jag vill även att han ska gå att rida på lång tygel neck-reining style så det är med i träningen när vi är ute! Skulle säga att vi är på LB-nivå i nuläget.
Vad har du för mål med hästen: Att han ska få må bra och vara trygg, bli och hålla sig frisk, stark och rolig att rida, att vi ska få så lång tid som möjligt tillsammans. Att han ska vara en häst "alla kan rida". Ett konkret mål är också att kunna rida genom ett LA-program på godkända procent.

Vad gjorde att du fastnade för just din häst: Vi fann varandra när ingen av oss mådde så bra. Livet hade varit ganska tufft mot oss båda, han var lite bortglömd, ett "hopplöst fall" och samma med en annan :grin: Jag började ta hand om honom och han om mig och denna ängsliga halvvilda hästen fann snabbt vägen till mitt hjärta. Jag har varit tvungen att verkligen känna in honom, kunna ta bra beslut och bedöma vad som är rätt och det har fått mig att växa. Det känns som vi har gjort så enormt mycket för varandra, ja, att vi läkt varandra.Vi har gjort en sån resa och jag är så otroligt glad över förtroendet jag fått från denna lilla häst. Han har verkligen varit med och ändrat mitt liv till det bättre:heart
Lägger med en bild, övre är från tidigt i år och nedre är från nyss:
Visa bifogad fil 73480
Han ser ut att må toppen nu ❤️
 
Som en riktigt gammal bukeanvändare minns jag "the good old days" när det fanns låååånga trådar där alla presenterade sin häst! Så tänkte att vi köra en återupplivning av det gamla😁

Hästens namn:
Ålder/ras/stam:
Hur länge har du haft den:
Vad gör ni tillsammans (tävlar/tränar/nivå):
Vad har du för mål med hästen:
Vad gjorde att du fastnade för just din häst:
Nemah
Ålder/ras/stam: Arab, född 2004, e. Smasc, u. Nectarine.
Vi har hängt ihop i 14 år,
Mest rehabar vi, annars rider vi dressyr, ut, WE, AR, håller på med inkörning, klickertränar, bara myser.
Målet är enkelt: Hon ska vara glad och smärtfri och trivas i livet.
När jag var och provred henne, kände jag att jag skulle kunna ha väldigt roligt med henne. Tog lång tid innan jag faktiskt föll för henne, ville inte riktigt bli kär igen efter att ha tagit bort min tidigare häst.

BR Pan Demi
Född 2020 (December), arab, e. Wares, u.MT Panghea
Köpte honom i Maj, han bor kvar hos uppfödaren till nästa sommar.
Vi bara gosar, borstar, myser och lär känna varandra. Han älskar att dra i skosnören och bli kliad. Världens snällaste :heart
Målet är en frisk och sund och glad häst, som trivs med livet och det vi hittar på tillsammans.
Varför jag fastnade för honom: Jag har letat "påläggskalv/föl?" ett bra tag. Tänkte mig en brun med vitt i pannan. Sen träffade jag Pan Demi, hans nyfikenhet, intelligens och fantastiskt roliga humor fick mig att tänka om - så det blev en (till) skimmel född fux.
 
Hästens namn: Size men kallas Ziggy
Ålder/ras/stam: född 2007, SWB e Zephyr - Illusion - Crepes d'Enfer xx
Hur länge har du haft den: sedan hösten 2008
Vad gör ni tillsammans (tävlar/tränar/nivå): Ziggy skaffades för att jag behövde ha ett sällskap till min dåvarande häst och har mest ridits kravlöst enklare dressyr, små hinder och uteridning. Sedan blev han min enda ridhäst förra hösten och nu skulle vi ändå snäppa upp lite egen träning - främst dressyren - men så fick han fång och är nu ok men avvaktar ridning lite till. Vi hoppar annars även små hinder för att han tycker mycket om det men jag har blivit för feg för några högre höjder.
Vad har du för mål med hästen: Ziggy är en av de snällaste och mest godhjärtade och allmänt positiva hästar jag någonsin känt. Det viktigaste målet med honom (som givetvis gäller också de andra två) är bara att han ska vara glad och ha ett så bra hästliv jag överhuvudtaget kan ge honom med sin nya lilla flock. Han har inga supergångarter, ganska platt galopp och han har alltid varit mer road av att springa fort rakt fram än i krumelurer på en liten fyrkant. :D Så lär inte starta en tävlingskarriär nu men kunde vi få till en kontinuerlig ridning utan skador och skit så kan vi nog greja ett LA-program i dressyr ungefär.
Vad gjorde att du fastnade för just din häst: Han var billig. :o:D Trodde inte jag skulle ha råd med ett halvblod som andra häst men i hans fall och just då så gick det. Såg honom driva runt lite i en hage med flocken och bara "jamen det blir bra". Och det blev det ju. Superbra. Han visade sig vara väldigt väldigt lätt att tycka om (se ovan) och var helt okomplicerad också som hingst till tre års ålder när jag inte vågade chansa på att behålla honom som det längre. Men en helt fantastisk fyrbent vän.


ziggygalopp.jpg
 
Hästens namn: Dominus QRE
Ålder/ras/stam: född 2020, SWB e Ferguson - Fürst Romancier - Jazz
Hur länge har du haft den: sedan januari i år
Vad gör ni tillsammans (tävlar/tränar/nivå): Jag borstar på honom och lyfter hovarna, och ibland går vi ett varv i grimma på ridbanan. Men mest står jag och glor lyckligt på honom i hagen, och ler lite fånigt.
Vad har du för mål med hästen: Dominus är min kronprins och sannolikt min sista "riktiga" dressyrhäst om han och jag får rimligt många år tillsammans. Oklart hur mycket tävlande jag orkar/hinner/har råd med men hoppas träna till åtminstone Msv-nivå i sinom tid. Men som jag sa till uppfödaren, vill han bli en dressyrhäst så ska jag göra allt vad jag kan för att ge honom så bra förutsättningar som möjligt för det. Men vill han hellre göra något annat, så får vi göra det i stället.
Vad gjorde att du fastnade för just din häst: Det blev kris efter att min första häst gick bort i tarmvred och sedan ett antal turer som gjorde det mer eller mindre nödvändigt att ordna ett sällskap till Ziggy så snabbt som möjligt. Jag hade egentligen tänkt en ettåring men det fanns för få till salu när jag började leta så langade ut en annons om "ev föl" också. Uppfödaren svarade och skickade en del foton och filmer. Och en enda travbild var egentligen tillräckligt för att jag skulle vara knockad bortom återvändo. Sedan såg jag honom live och alla intryck bekräftades. Samt att jag tyckte/tycker väldigt mycket om det jag såg av stoet och härstamningen. Han är klok, mycket nyfiken, väldigt sansad och stabil, uttrycksfull, modig och ack så vacker.


Dominus 2021.jpg
 
Hästens namn: Darwin
Ålder/ras/stam: född 2020, nordsvensk brukshäst e Elveligutten - Odar

Hur länge har du haft den: sedan januari i år

Vad gör ni tillsammans (tävlar/tränar/nivå): Jag borstar på honom och lyfter hovarna, och ibland går vi ett varv i grimma på ridbanan. Själv tränar Darwin ofta på att bära runt på en grön bytta i alla gångarter. Hade man kunnat tävla i den grenen så hade han hävdat sig mycket väl.

Vad har du för mål med hästen: Detta är mycket oklart hur mycket jag själv kommer att kunna/hinna rida Darwin i framtiden. Troligen blir jag tvungen att åtminstone delvis försöka ha en medryttare om några år. Samtidigt har jag följt en del nordsvenskryttare på sistone, avser att rida in honom och grundutbilda och är nyfiken på att själv jobba fram en nivå till åtminstone Lätt B dressyr. Men Dominus är som sagt kronprinsen och hans utbildning kommer att gå först vid behov av prioritering. Och så länge Ziggy finns och mår bra så är det han och jag, dvs honom vill jag inte någon annan rider heller.

Vad gjorde att du fastnade för just din häst: Fortsatt lite kris när jag plötsligt hade köpt ett hingstföl och hur skulle nu detta arrangeras med bara en vuxen häst som enda sällskap. Plötsligt funderande på om jag inte måste skaffa ännu en unghäst för att lösa läget och få en vettig hästflock. Ekonomi som definitivt inte räckte för ett halvblod till nu, och så idén om jamen - en nordsvensk kanske?

Och då dök Darwin upp, som verkade tämligen blyg och lite ängslig vid första anblicken men som hade något i sin personlighet som väckte intresse. Det visade sig vara en fantastisk humorist med förutsättningar att utvecklas till en väldigt personlig häst, inte lika mild i sinnelaget som sin kompis utan mer rakt på sak med många egna idéer och tankar om hur saker och ting ska vara. Ponny-ish i stort format. Får man honom med sig så tror jag man kan ha precis hur kul som helst - får man det inte, så kommer det att krävas en hel del list för att lösa saken. Onekligen en spännande utmaning inom hästkommunikationen! Han rör sig också riktigt trevligt men samma som med Ziggy så hade jag knappt sett det när han köptes. Hur som helst så är det otroligt roligt att följa och jämföra utvecklingen med två jämngamla unghästar och deras olikheter.

Darwin 2021.jpg
 
Hästens namn: Barcino QRE, kallas B2.

Ålder/ras/stam: Född 2011, SWB, e: Briar u:Terra Nova ue: Amiral.

Hur länge har du haft den: 3 år i höst, sen ht 2018.

Vad gör ni tillsammans (tävlar/tränar/nivå): Tränar dressyr på LA+ nivå, tävlar dressyr LB med debut LA i höst. Mamma tävlar högre. Hoppning 100-110 cm nivå, planerar debutera 80-90 cm i hoppning i höst. Provat terränghoppning, ridet ut en massa och även busrider en del :D

Vad har du för mål med hästen: Drömmål vore MSV:A/St Georg någon gång i framtiden samt 110-120 hopp.

Vad gjorde att du fastnade för just din häst: Stammen var intressant, annonsen tråkig med suddiga bilder och filmer egentligen men vår tränare sa åt oss att åka och provrida annars skulle hon köpa honom själv osedd. :p I dag är jag så tacksam för det, blir nästan dagligen gråtfärdig för hur fantastisk han är. Han är verkligen en på miljonen, fantastisk i allt, har humor och går att göra ALLT med. Cool, snäll och kelig. Han är en sån där häst många drömmer om att få.:love:

FAE043D6-BCF5-40BF-B83C-2F180AF4554A.jpeg
 
Hästens namn: TrollTina
Ålder/ras/stam: född 2019, Norsk Fjordhäst, e: Trollfin, u: Stolplyckans Tuffa

Hur länge har du haft den: sedan första september i år (2021)

Vad gör ni tillsammans (tävlar/tränar/nivå): Vi lär känna varandra, går på promenader, borstar, kliar och myser, vänjer vid utrustning (barbackapad, täcke, tömkörningsgjord och loksele hittills) och försöker lyfta hovar.

Vad har du för mål med hästen: Inkörning och inridning med pyttesmå steg. Jag vill börja jobba belöningsbaserat och akademiskt. Inridning kommer påbörjas om ungefär ett år när hon är 3.5 och då hoppas jag hon är inkörd.

Vad gjorde att du fastnade för just din häst: Hennes stam, urgulliga uppsyn, utstrålning och rävarna bakom öronen. Jag har funderat på fjording i många år och när jag hade tittat på henne för andra gången kände jag så starkt att jag ville följa och leda hennes resa vidare. Hittills är hon allt jag drömt om och lite till. Hon är modig, glad, pigg, lugn och stabil. Självklar är ett ord som ofta passar och hon är bedårande söt!
 

Bifogade filer

  • photo_2021-09-14 09.22.50.jpeg
    photo_2021-09-14 09.22.50.jpeg
    160,9 KB · Visningar: 105
Hästens namn: TK Mahogany Motega
Ålder/ras/stam:
Född 2011, Kigermustang,
E: SWS Durango U: Rios Chiquita

Hur länge har du haft: jag har haft han i 3 år nu.

Vad gör ni tillsammans (tävlar/tränar/nivå):
Första året var mest att få han att landa, och sälja den storhästen jag hade då som gjorde det svårt för oss att få till träningstillfällen. Sen blev det pandemi och jag separerade från min dåvarande sambo så förra året var mest överlevnad.
Vi har hunnit vara på lite kurser, Beridet Bågskytte var det som M gillade mest.
Just nu så håller vi på att promenera igång oss båda två ute i skogen, och har börjat ta itu med "omskolningen" lite ordentligare.

Vad har du för mål med hästen: Att hitta vägen till den perfekta hobbyhästen som jag vet att han kan bli, och oavsett hur det går så vill jag få njuta av vänskapen i minst två decennier till. Han har ett bagage som gör att en del saker i ridningen är ovanligt svåra för han mentalt (som att svänga), medans andra är superenkla (uppsittning, stå still och chilla, rida rakt fram.. men han har gått på turridning haha). Det vore roligt att åka på fler kurser Beridet Bågskytte och WE. I hanteringen har vi redan nått våra mål, han är numera en klippa, lugn och jämnmodig, smart och observant men aldrig "skvättig". Inget är något problem. En trygg Kiger.

Vad gjorde att du fastnade för hästen: det sa klick, helt enkelt. Var inte på jakt efter en till häst, träffade han hos en kompis som har en större flock. Han var... Lite annorlunda då. Väldigt skeptiskt till folk. Och så liiiiten, haha, han är bara 148cm. Men jag kanske kände av vilken enormt cool kille som fanns därinne / hur väl vi skulle passa ihop. När jag lastade av han hemma så grät jag, för det kändes som att en bit av mitt hjärta kom hem igen, han är väldigt lik min första häst.
 

Bifogade filer

  • IMG_20190525_141002.jpg
    IMG_20190525_141002.jpg
    220 KB · Visningar: 100
Hästens namn: MS Glowing Goldie
Ålder/ras/stam: 2011/Quarter
e: Glowing Spirit Bar u: MS Son Dee Trouble
Hur länge har du haft den: Kännt varandra i ett 1år nu men ägt snart en månad.
Vad gör ni tillsammans (tävlar/tränar/nivå):
Hon är insutten, riden ca 20 gånger och nu haft två föl efter varandra. Så vi bygger muskler genom promenader, lite löslongering och tömkör.
Vad har du för mål med hästen: Att vi ska ha roligt ihop främst. Min hobbyhäst :)
Vad gjorde att du fastnade för just din häst: Hamnade i stallet då jag blev medryttare. Ägaren har flera hästar och jag fick flera erbjudanden så jag är stolt över mig själv att jag inte sa ja och köpte första bästa :D
Goldie såg mest sur ut i början men när jag tog in och pysslade med henne finsåg jag hur mysig hon är. Lugn och trygg, vacker, rolig och lite av en dröm för mig :heart Trodde nog aldrig jag skulle ha råd med en quarter men där hade jag fel!
 

Bifogade filer

  • goldie.jpg
    goldie.jpg
    757,7 KB · Visningar: 90

Liknande trådar

Trav Hej alla, När jag började fundera på att börja köra häst så googlade jag runt för att hitta lite information.. Tyvärr finns inte...
Svar
17
· Visningar
2 879
Senast: MayGrace
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 036
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
3 836
Senast: shia
·
Ridning Har sett att flera andra årtal har egna trådar. Så varför inte skapa en tråd för våra 02or då?! För jag kan väl knappast vara den enda...
Svar
5
· Visningar
1 262
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp